Wyrok WSA w Krakowie z dnia 4 października 2016 r., sygn. III SA/Kr 509/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Bożenna Blitek Sędziowie WSA Hanna Knysiak-Sudyka (spr.) WSA Kazimierz Bandarzewski Protokolant sekretarz sądowy Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 października 2016 r. sprawy ze skargi M. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 2 marca 2016 r. nr [....] w przedmiocie odmowy przyznania dofinansowania do likwidacji barier architektonicznych w miejscu zamieszkania skargę oddala
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia 2 marca 2016 r., znak [...], po rozpatrzeniu odwołania skarżącej M. S. od decyzji Starosty z dnia [...] 2015 r. nr [...] orzekającej o odmowie przyznania skarżącej dofinansowania ze środków PFRON do zrobienia łazienki w ramach likwidacji barier architektonicznych, działając na podstawie art. 35 a ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.), § 6 pkt 1 i § 13 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 926 ), art. 7, art. 77, art. 107, art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 23) utrzymało zaskarżoną decyzję w mocy.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym: organ pierwszej instancji orzekł o odmowie przyznania skarżącej dofinansowania ze środków PFRON do zrobienia łazienki w ramach likwidacji barier architektonicznych. Organ instancji wyjaśnił, że nie kwestionuje schorzeń skarżącej, jednakże w ocenie organu, biorąc pod uwagę ustalenia faktyczne poczynione w trakcie rozpatrywania wniosku oraz kierując się przepisami dotyczącymi likwidacji barier architektonicznych tj. ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i wydanym na jej podstawie rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków PFRON jednoznacznie stwierdził, że skarżąca nie spełnia wymagań wskazanych przepisami prawa do uzyskania dofinansowania ze środków PFRON do likwidacji barier architektonicznych.
