Postanowienie WSA w Krakowie z dnia 17 maja 2017 r., sygn. III SA/Kr 313/17
Wstrzymanie wykonania aktu
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Kazimierz Bandarzewski po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2017 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi P.D. prowadzącego działalność pod nazwą "[...]" na decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 3 stycznia 2017 r. znak: [...] w przedmiocie zapewnienia prawidłowego oznakowania wprowadzonego do obrotu suplementu diety postanawia wstrzymać wykonanie zaskarżonej decyzji.
Uzasadnienie
Pismem z dnia 6 lutego 2017 r. P.D. prowadzący działalność pod nazwą "[...]" wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 3 stycznia 2017 r. znak: [...] w przedmiocie zapewnienia prawidłowego oznakowania wprowadzonego do obrotu suplementu diety. W skardze zawarto wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. W uzasadnieniu wniosku wskazano, że organ administracji wyznaczył termin "właściwego" oznakowania produktu do dnia 31 grudnia 2016 r. Zatem w świetle treści osnowy decyzji, miała ona zostać wykonana do wyznaczonego terminu. Z uwagi jednak na podniesione powyżej uchybienia decyzja ta nie może zostać wykonana. Strona bowiem nie wie co w istocie powinna wykonać, aby uczynić zadość obowiązkom wynikającym z decyzji. W celu uniknięcia negatywnych konsekwencji niedostosowania się do decyzji skarżący wnosi o wstrzymanie jej wykonania do czasu zakończenia postępowania sądowoadministracyjnego. Brak bowiem wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji przy jednoczesnej niemożności ustalenia zakresu modyfikacji oznakowania przedmiotowego suplementu diety oraz ewentualnym wprowadzaniu produktu na rynek krajowy narazi stronę na odpowiedzialność w zakresie niezastosowania się do ostatecznej decyzji organu. Z drugiej strony brak możności dostosowania oznakowania produktu do bliżej nieokreślonych wymogów organu w zasadzie nie pozwala na wprowadzanie na rynek produktu w oznakowaniu dotychczasowym co wiąże się z konsekwencjami niedostarczenia produktu do kontrahentów, a tym samym skutkować będzie niewypełnieniem zobowiązań zapewnienia dostępności produktów. Brak produktu na rynku w istocie spowoduje utratę rynku zbytu w zakresie tego konkretnego suplementu diety, a ewentualne ponowne jego odzyskanie wiązać się będzie z ogromnym nakładem finansowym związanym zarówno z reklamą jak i koniecznością poniesienia kosztów rejestracyjnych w hurtowniach.
