Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 21 września 2017 r., sygn. I SA/Rz 563/17

Podatek dochodowy od osób fizycznych; Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Grzegorz Panek / spr./ Sędzia WSA Piotr Popek Asesor WSA Jacek Boratyn Protokolant sekr. sąd. Joanna Kulasa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2017 r. sprawy ze skargi spółki "A" Sp. z o.o. w R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę.

Uzasadnienie

"A" sp. z o.o. z/s w R.(dalej określa także jako: "wnioskodawca" lub "spółka") zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Przedstawiając zdarzenie przyszłe wnioskodawca wskazał, że prowadzi w Polsce, gdzie ma siedzibę, działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz działalność za granicą, gdzie posiada oddziały, w tym zakład na Słowacji, gdzie obecnie realizuje roboty budowlane w branży elektrycznej polegające przede wszystkim na świadczeniu usług w zakresie montażu, naprawy i konserwacji instalacji elektrycznych i aparatury kontrolno-pomiarowej. Zamierza w przyszłości na Słowacji zrealizować kolejny kontrakt i w związku z tym będzie zawierać z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej, będącymi obywatelami Polski, umowy zlecenia dotyczące ww. usług. Wskazywać one będą jako miejsce ich wykonywania Słowację. Zleceniobiorcy posiadają ośrodki interesów życiowych na terytorium Polski, nie będą dysponować na terenie Słowacji stałą placówką.

Dla oddziału na Słowacji, będącego "zakładem" w rozumieniu art 5 umowy z dnia 18 sierpnia 1994 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Słowacką w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1996 r. Nr 30, poz. 131 ze zm.; dalej określanej jako "umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania" bądź "umowa") prowadzona jest odrębna księgowość i odrębne kadry, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi na terenie Słowacji. Oddział posiada swój numer podatkowy, adres na Słowacji oraz osobę upoważnioną do kontaktu. Nie ma natomiast własnego kapitału ani upoważnienia do samodzielnego działania (np. zawierania umów); zleceniodawcą będzie wnioskodawca. Przychody uzyskiwane przez Oddział i koszty związane z powierzeniem zleceniobiorcom usług będą rozliczane na Słowacji i tam płacony będzie podatek dochodowy od osób prawnych. Środki na wypłatę wynagrodzeń zleceniobiorców będą pochodzić z przychodów wygenerowanych przez Oddział na Słowacji. Wynagrodzenie za zrealizowane na Słowacji roboty będzie stanowiło podstawę i źródło wynagrodzeń zleceniobiorców. Wypłacone im wynagrodzenie będzie stanowiło zarazem koszty uzyskania przychodu Oddziału na Słowacji. W sensie podatkowym Oddział na Słowacji stanowi odrębną jednostkę, która samodzielnie się rozlicza. Wypłaty wynagrodzeń dla zleceniobiorców będą realizowane za pośrednictwem rachunku bankowego Spółki w Polsce na rachunki bankowe zleceniobiorców również prowadzone w Polsce. Wnioskodawca nie jest jednak w stanie aktualnie przewidzieć, czy zleceniobiorcy w związku ze zleconymi usługami będą przebywać na terenie Słowacji przez okres lub okresy przekraczające 183 dni podczas każdego dwunastomiesięcznego okresu, ale nie można tego wykluczyć.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00