Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 12 lipca 2018 r., sygn. II SA/Wr 177/18
Budowlane prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Olga Białek Sędziowie: Sędzia WSA Ireneusz Dukiel Asesor WSA Wojciech Śnieżyński (sprawozdawca) Protokolant: Starszy asystent sędziego Łukasz Cieślak po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 12 lipca 2018 r. sprawy ze skargi [...] sp. z o.o. z siedzibą we W. na decyzję Wojewody D. z dnia [...] stycznia 2018 r. nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji i odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
W dniu [...].06.2017 r. [...] sp. z o. o. sp. k. z siedzibą we [...] wystąpiła do Prezydenta [...] o pozwolenie na wykonanie otworu w ścianie garażu podziemnego oraz montaż bramy garażowej ppoż. w budynku przy ul. [...], lokal [...] we [...] (dz. nr [...], [...]). Dnia [...] lipca 2017 r. Sąd Rejonowy dla [...] dokonał połączenia spółek [...]sp. z o.o. ze spółką [...] sp. z o.o. sp.k. poprzez przeniesienie całego majątku [...] sp. z o.o. sp.k. (spółka przejmowana) na [...] sp. z o.o. (spółka przejmująca). Organ ten uznał za strony postępowania inwestora, Wspólnotę Mieszkaniową [...] oraz współwłaścicieli garażu wielostanowiskowego. W ten sposób zainicjowanym postępowaniu prawo inwestora do dysponowania nieruchomością na cele budowlane zakwestionowali współwłaściciele garażu wielostanowiskowego, stanowiącego lokal niemieszkalny nr [...], a także Wspólnota Mieszkaniowa [...].
Decyzją z [...].08.2017 r., nr [...] Prezydent [...] zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę. W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wskazał, że inwestycja ma polegać na wykuciu otworu w ścianie budynku przy ul. [...] we [...], (południowa ściana tunelu w osi "L" w garażu wielostanowiskowym) oraz montażu w ścianie w osi "K" przed tunelem przesuwnej bramy p.poż. oddzielającej garaże etapu [...] i [...]. W południowej części garażu etapu II zaprojektowano tunel dochodzący do granicy działki nr [...], AM [...], obręb [...], na której zlokalizowany jest etap [...]inwestycji pod nazwa [...]. W ścianie tej na etapie projektowania etapu [...] przewidziano możliwość wykonania otworu łączącego garaże, poprzez zaprojektowanie i wykonanie odpowiedniego zbrojenia ściany. W ścianie w osi K przed tunelem zaprojektowano wnękę, w której będzie się chować brama przesuwna p.poż oddzielająca garaże. Zgodnie przedłożonym projektem garaże etapów [...] i [...] nadzorowane będą przez dwa niezależne systemy SSP, W celu oddzielenia stref pożarowych (garaże stanowią osobne strefy pożarowe) w przypadku zagrożenia pożarowego projektowana brama pożarowa pomiędzy w/w garażami zamknie się zarówno w przypadku pożaru w garażu etapu [...] jak i pożaru w garażu etapu [...].
