Wyrok WSA w Krakowie z dnia 25 września 2018 r., sygn. III SA/Kr 699/18
Inspekcja sanitarna
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hanna Knysiak-Sudyka Sędziowie WSA Renata Czeluśniak (spr.) WSA Ewa Michna Protokolant sekretarz sądowy Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 września 2018 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. z siedzibą w Z na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 16 kwietnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie nakazu prawidłowego znakowania datą minimalnej trwałości produktu skargę oddala
Uzasadnienie
Powiatowy Inspektor Sanitarny decyzją z dnia [...] 2018 r. nr [...], działając na podstawie art. 52, art. 59 ust.1, art. 73 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 4 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2017 r. poz. 149, z późn. zm.), art. 1, art. 4, art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 1261), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) - dalej k.p.a., Rozdz. I pkt 1 i pkt 2 lit. a, b, c Zał. II do Rozporządzenia WE Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (DZ.U.UE, L 139 30/04/2004 P.0001-0054), art. 2 ust. 2 lit. r, art. 7 ust. 1 Iit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 (Dz. U. L 331 z 18 listopada 2014 r., str. 40-40), art. 54 ust. 1 i ust. 2 lit. a) Rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (Dz.U. UE, L 16 z 30 kwietnia 2004 r., str. 1-141), po zapoznaniu się z zebranym materiałem dowodowym, a w szczególności protokołem kontroli sanitarnej z dnia 10 sierpnia 2017 r., przeprowadzonej w zakładzie produkcyjnym A Sp. z o.o. zlokalizowanym w Z, przy ul. S, nakazał w pkt 1 prawidłowe znakowanie datą minimalnej trwałości produktu pn. "[...]" z uwzględnieniem terminów przydatności do spożycia surowców wchodzących w skład przedmiotowego produktu, które nie są poddawane obróbce termicznej na etapie produkcji ww. produktu, a jedynie mieszane, z innymi składnikami; w pkt 2 - doprowadzenie do należytego stanu sanitarno-technicznego: a) powierzchni ściany tzw. regipsowej w magazynie liofilizatów, b) zniszczonej wskutek zawilgocenia powierzchni ściany w magazynie wyrobów gotowych, c) zniszczonej powierzchni ściany za regałami, w magazynie przeznaczonym do przetrzymywania kontrpróbek, w którym także w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych przetrzymywane były środki spożywcze w postaci: wyrób czekoladowy - "Kropelki czekoladowe", "Perełki cukiernicze", oraz wyroby cukiernicze w postaci posypek dekoracyjnych do ciast - poprzez ich odmalowanie, bądź zastosowanie innych materiałów, pozwalających przywrócić dobry stan i kondycję techniczną powierzchni ścian; d) zniszczonej powierzchni podłogi w magazynie laminatów, poprzez zastosowanie materiałów, pozwalających przywrócić dobry stan i kondycję techniczną powierzchni podłogi, e) zniszczonej powierzchni bramy przesuwnej, zamontowanej pomiędzy halą tzw. "kartoniarki", a magazynem wyrobu gotowego, poprzez zastosowanie materiałów, pozwalających przywrócić dobry stan i kondycję techniczną powierzchni bramy. Termin wykonania: pkt 1 - do dnia 31 marca 2018 r., pkt 2 a, b, c, d, e - do dnia 31 maja 2018 r.
