Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 października 2019 r., sygn. III SA/Wa 360/19

Podatek dochodowy od osób fizycznych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Honorata Łopianowska (sprawozdawca), sędzia WSA Jarosław Trelka, Protokolant referent Magdalena Frąckiewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 października 2019 r. sprawy ze skargi E. S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 30 listopada 2018 r. nr 0114-KDIP3-3.4011.518.2018.1.JM w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę.

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. Wnioskiem z dnia 6 listopada 2018 r. Pani E.S. [dalej: "Skarżąca", "Strona", "Wnioskodawczyni"] zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego wynagrodzenia otrzymanego od organizacji międzynarodowej [art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dalej: "u.p.d.o.f."].

2. Wnioskodawczyni w złożonym wniosku podała, że zawarła trzy umowy konsultingowe z Międzynarodową [...]. Pierwsza z dnia [...] września 2017 r. obowiązywała do dnia 7 września 2017 r., druga z dnia [...] sierpnia 2017 r. obowiązywała do dnia 21 marca 2018 r., natomiast trzecia z dnia [...] marca 2018 r. obowiązywała do dnia 21 września 2018 r. Jako miejsce wykonania obowiązków określonych przez ww. umowy wskazano terytorium Polski oraz Ukrainy. Zgodnie z treścią umów, Wnioskodawczyni pod ogólnym nadzorem Capacity Building in Migration Management [CBMM] Coordinator [Koordynatora ds. budowania potencjału w zakresie zarządzania migracją] i bezpośrednim nadzorem CBMM National Oficer [Krajowego Oficera ds. budowania potencjału w zakresie zarządzania migracją], świadczyła kompleksowe wsparcie związane z realizacją projektu "Support for Migration and Asylum Management in Ukraine [Wsparcie dla migracji i zarządzanie azylem na Ukrainie], finansowanego przez Unię Europejską i wdrażanego przez Międzynarodową Organizację [...]. Wnioskodawczyni świadczyła kompleksowe wsparcie mające na celu wzmocnienie zdolności instytucjonalnej State Migration Service of Ukraine [Państwowej Służby Migracji Ukrainy] poprzez opracowywanie i wdrażanie strategii w zakresie zasobów ludzkich oraz szkoleń. Skarżąca podała we wniosku, że jej prawa i obowiązki zostały określone każdorazowo zarówno w umowie jak i stanowiącym integralną całość załączonym aneksie, przy czym każdy aneks precyzował ściśle zakres wykonywanych przez nią zadań, które realizowane były pod nadzorem Międzynarodowej Organizacji [...]. Należały do niej w szczególności:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00