Wyrok WSA w Lublinie z dnia 27 sierpnia 2020 r., sygn. III SA/Lu 683/19
Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Ibrom Sędzia WSA Iwona Tchórzewska Protokolant Referent stażysta Joanna Kiełb po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi A. L. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] października 2019 r., nr [...], Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w [...] uchylił decyzję Naczelnika [...] Urzędu Celno-Skarbowego w [...] z dnia [...] maja 2019 r., nr [...], w części dotyczącej nałożenia na A. L. kary pieniężnej w wysokości 500 zł za niewyposażenie kierowcy w dokument zezwolenia kategorii III na przejazd pojazdu nienormatywnego i umorzył postępowanie w tym zakresie oraz utrzymał w mocy decyzję tego organu w pozostałej części.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie sprawy:
W dniach [...]-[...] stycznia 2019 r. na terenie przejścia granicznego w H. dokonano kontroli pojazdu członowego złożonego z trzyosiowego ciągnika samochodowego oraz trzyosiowej naczepy ciężarowej, wykonującego przejazd w ramach międzynarodowego przewozu drogowego na rzecz A. L.. Pojazdem przewożony był ładunek w postaci pojazdu silnikowego specjalnego przeznaczenia z wymontowanym, pakowanym osobno pługiem do odśnieżania.
W trakcie kontroli dokonano pomiaru obciążenia osi, masy oraz wymiarów zewnętrznych pojazdu. Pomiaru długości i szerokości pojazdu dokonano przymiarem wstęgowym RICHTER, nr ewidencyjny [...], posiadającym świadectwo wzorcowania nr [...] z dnia [...] grudnia 2017 r., wydane przez Dyrektora Okręgowego Urzędu Miar w [...]. Wyniki uzyskane z przeprowadzonych pomiarów zewnętrznych pojazdu wykazały przekroczenie dopuszczalnej długości pojazdu o 190 cm oraz dopuszczalnej szerokości pojazdu o 9 cm. W wyniku kontroli nie stwierdzono natomiast przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu ani jego masy całkowitej.
