Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 10 listopada 2020 r., sygn. III SA/Gd 667/20
Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Paweł Mierzejewski Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Sudoł Sędzia WSA Alina Dominiak (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 10 listopada 2020 r. sprawy ze skargi G. Ś . na decyzję [...] Inspektora Transportu Drogowego z dnia 9 marca 2020 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego z naruszeniem prawa 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od [...] Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego G. Ś. kwotę 100 ( sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 1 października 2019 r. nr [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, działając na podstawie art. 92a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj.: Dz. U. z 2019 r., poz. 58 ze zm. ) , nałożył na G. Ś. karę pieniężną w wysokości 2.200 zł za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.
W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu 18 kwietnia 2019 r. został zatrzymany do kontroli pojazd składający się z ciągnika siodłowego marki A o numerze rejestracyjnym [...] oraz dwóch naczep marki B o numerach rejestracyjnych [...] oraz [...], którym kierował A. G. Pojazdem tym wykonywany był przewóz dwóch próżnych kontenerów morskich na trasie R. - G. Przewóz wykonywany był na podstawie wypisu z zezwolenia nr [...] na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy, udzielonego przedsiębiorstwu A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
W momencie zatrzymania pojazdu do kontroli, na podstawie danych z wydruku z karty kierowcy stwierdzono, że kierowca rejestrował na swojej karcie kierowcy oraz w pamięci tachografu cyfrowego odpoczynek. Kierowca użył niedozwolonego przedmiotu w postaci magnesu, który przyłożył do czujnika ruchu. W trakcie kontroli kierowca odłączył magnes od czujnika ruchu. Ponadto stwierdzono, że zatrzymane do kontroli razem z pojazdem naczepy ciężarowe nie posiadają aktualnych badań technicznych dopuszczających je do ruchu drogowego. Na podstawie danych uzyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów ustalono, że ważność badań technicznych została utracona w dniu 6 kwietnia 2019 r.
