Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 października 2022 r., sygn. I SA/Kr 1716/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie: Przewodniczący - Sędzia WSA Urszula Zięba, Sędzia WSA Grzegorz Klimek, Sędzia WSA Michał Niedźwiedź (spr.), po rozpoznaniu 7 października 2022 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi O. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z 4 października 2021 r., nr SKO.Pod/4140/708/2021 w przedmiocie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r. oddala skargę
Uzasadnienie
1.1. Pismem z 22 stycznia 2021 r. O. S.A. z siedzibą w W. – nazywana dalej "Spółką", wystąpiła do Burmistrza Brzeszcza o zwrot nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r.
1.2. Decyzją z 13 kwietnia 2021 r. Burmistrz Brzeszcza odmówił Spółce zwrotu nadpłaty podatku od nieruchomości za 2009 r.
Jako podstawę prawną decyzji organ wskazał art. 80 w zw. z art. 207 § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.; dalej jako "O.p.").
1.3. Rozpoznawszy odwołanie Spółki, decyzją z 4 października 2021 r. (nr SKO.Pod/4140/708/2021) Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie utrzymało w mocy rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji.
W motywach decyzji SKO w Krakowie wyjaśniło, że sporna kwota została uiszczona przez Spółkę w kwietniu 2015 r. w związku z decyzją Burmistrza Brzeszcza z 28 października 2014 r. określającej wysokość podatku od nieruchomości za 2009 r. Przy czym decyzja ta została uchylona przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie decyzją z 26 listopada 2015 r. W tej samej decyzji SKO w Krakowie umorzyło postępowanie w sprawie określenia Spółce zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2009 r. Tym samym SKO w Krakowie stwierdziło, że w niniejszym przypadku do kwestii związanych z nadpłatą zastosowanie powinny mieć przepisy Ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2015 r.
