Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 9 maja 2023 r., sygn. II SA/Bd 281/23
Policja
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Urszula Wiśniewska Sędziowie Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Asesor WSA Joanna Ziołek (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 9 maja 2023 r. sprawy ze skargi T. D. na rozkaz personalny Komendanta Wojewódzkiego Policji w Bydgoszczy z dnia 21 grudnia 2022 r. nr 2007 w przedmiocie zwolnienia z zajmowanego stanowiska oddala skargę
Uzasadnienie
Rozkazem personalnym Komendanta Miejskiego Policji nr [...] z dnia [...] września 2022 r. funkcjonariusz Policji T. D. (dalej: "Skarżący") został z dniem [...] października 2022 r. zwolniony ze stanowiska referenta Zespołu do spraw Wykroczeń Wydziału Prewencji Komisariatu P., zaś z dniem [...] listopada 2022 r. został przeniesiony do dyspozycji Komendanta Miejskiego P. w 3 grupie zaszeregowania, z mnożnikiem 1.954 kwoty bazowej ze stawką uposażenia zasadniczego [...] zł, z dodatkiem służbowym w kwocie [...]zł.
W uzasadnieniu organ wskazał, że Skarżący orzeczeniem [...] Rejonowej Komisji Lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w B. z dnia [...] sierpnia 2022 r. został uznany za całkowicie niezdolnego do służby w P. i zaliczony do trzeciej grupy inwalidzkiej.
W odwołaniu od tego rozkazu Skarżący wniósł o wydanie nowego rozkazu personalnego, w którym zostanie uchylony skarżony rozkaz personalny w części dotyczącej daty zwolnienia T. D. ze stanowiska. Skarżący wskazał, że aktualny rozkaz personalny nie odpowiada prawu, ponieważ wynika z niego, że przez jeden dzień, czyli 31 października 2022 r., status służbowy Skarżącego ma być nieokreślony, nieznany ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz.U. z 2021, poz. 1882 ze zm.; dalej: "ustawa o Policji"). Skarżący wskazał na poprawną formę redagowania rozkazów personalnych, jak również na pragnienie Skarżącego, aby w Komendzie Miejskiej Policji w B. obowiązywały najwyższe standardy przestrzegania prawa, w tym przepisów regulujących postępowanie w sprawach osobowych policjantów. Wskazał, że rozkazy personalne wydawane przez Komendanta Miejskiego P. w B. od lat są formułowane nieprawidłowo. Skarżący zaznaczył również, że organ nie powiadomił go o wszczęciu postępowania administracyjnego skutkującego wydaniem skarżonego rozkazu, przez co nie zostało Skarżącemu zapewnione prawo do czynnego udziału w tym postępowaniu.
