Czy realizacją dodatku osłonowego może zajmować się OPS na podstawie upoważnienia wydanego przez burmistrza w formie zarządzenia
PYTANIE
Czy realizacją dodatku osłonowego, zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2021 r., może zajmować się OPS na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza w formie zarządzenia? Mam wątpliwości czy nie powinno to być upoważnienie Rady Miejskiej ponieważ przepisy pozwalają organowi wykonawczemu gminy udzielić upoważnienia tylko w zakresie wydawania zaświadczeń. Mówi o tym art. 411 ust. 10r ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, który odwołuje się do art. 411 ust. 10g ww. ustawy. W art. 411 ust. 10g jest mowa o zaświadczeniach, nie wszystkich sprawach, m.in. wydawanie decyzji. Zatem w zakresie innych spraw niż zaświadczenia (np. wydawania decyzji odmownych) to rada gminy powinna upoważnić kierownika OPS (art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021 r. poz. 1372)).
