Czy powiatowy urząd pracy może wystawiać noty obciążające
Decyzją z 2014 zarząd powiatu przekazał w trwały zarząd nieruchomość na Poradnię w udziale 524/1000 natomiast Powiatowemu Urzędowi Pracy 476/1000. W tej decyzji zawarł iż szczegółowy sposób korzystania z pomieszczeń, rozliczenia kosztów utrzymania, napraw remontów i innych niezbędnych czynności wynikających z przepisów prawa oraz zasady racjonalnego korzystania z powierzchni mienia jednostki określają miedzy sobą w formie porozumienia. Dnia 8 września 2014 r. podpisano porozumienie miedzy PUP a poradnią w której zapisano iż wszystkie koszty ponosi w całości poradnia natomiast formą obciążania PUP jest nota w wysokości 47,6%. Współczynnik 47,60% jest niczym innym jak powierzchnią zajmowaną przez Powiatowy Urząd Pracy. Koszty jakie są ponoszone to - Centralne ogrzewanie; wywóz nieczystości; dostarczenie wody i odprowadzenie kanalizacji; ubezpieczenie budynku; okresowe przeglądy budynku; konserwacje platform; monitoring oraz konsekrację systemu SWW; i inne koszty wynikające z nakazów decyzji; oraz kosztów związanych z utrzymaniem terenów zielonych Do 2016 roku obciążano PUP notą. Powstał problem z chwila centralizacji jednostek. Skarbnik powiatu zasugerował aby w stosunku do opłat zwolnionych z VAT wystawić notę natomiast w pozostałych kosztach wystawić fakturę ze stawką VAT 23%. W związku z powyższym nasuwają się dwa pytani: 1. Powiatowy Urząd Pracy jest wyłączony z centralizacji ale nadal jest jednostką podległą pod Powiat pod który Poradnia należy czy można w takim wypadku dalej stosować noty? 2. Jeżeli nie można zastosować noty to czy można re-fakturować i mówiąc kolokwialnie przepisać z faktury otrzymanej od faktycznego dostawcy czyli w przypadku, wody ścieków, wywozu nieczystości, dzierżawy pojemników 8% a ubezpieczenie i dozór techniczny platform zastosować zwolnienie? Należy uzupełnić jeszcze jedną kwestię Poradnia nie zarabia na udostępnieniu pomieszczeń. Poradnia nie ma założonych pod-liczników wg których mogłaby obciążać Powiatowy Urząd Pracy
