PLANOWANIE PRZESTRZENNE
Obiekt handlowy o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2 można lokalizować tylko wtedy, gdy granice terenu pod jego budowę wyznaczono w planie miejscowym
Pytanie
Czy po wejściu w życie regulacji dotyczącej wielkopowierzchniowych obiektów handlowych możliwa jest lokalizacja takiego obiektu, jeśli w dotychczas obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego były przewidziane tylko obiekty handlowe o powierzchni obiektu do 1000 m2 i powierzchni sprzedaży do 2000 m2?
Nasze wątpliwości powstały na tle art. 12 ustawy z 11 maja 2007 r. o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, który w ustawie z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zmienił art. 10 ust. 2 pkt 8, zastępując wyrazy „powyżej 2000 m” wyrazami „powyżej 400 m”. Plany zagospodarowania przestrzennego obszarów położonych w obrębie naszej gminy obecnie przewidują powstawanie obiektów handlowych o powierzchni jednego obiektu handlowego nieprzekraczającej 1000 m i powierzchni sprzedaży obiektów handlowych nieprzekraczającej 2000 m.
