Czy biuro rachunkowe powinno odwołać pełnomocnictwa UPL-1 po zakończeniu współpracy z pracownikiem
PROBLEM
Pytanie dotyczy pełnomocnictw UPL-1 do podpisywania deklaracji elektronicznych przekazywanych do urzędu skarbowego. Kilka lat temu pracowałam na etacie w biurze rachunkowym, UPL-1 klientów których obsługiwałam było złożone imiennie na mnie. Po jakimś czasie umowa z poprzednim moim pracodawcą (biurem rachunkowym) została rozwiązana. Ostatnio logując się do e-urzędu skarbowego zauważyłam, że biuro rachunkowe nie odwołało pełnomocnictw swoich klientów których ja obsługiwałam. W momencie rozwiązania stosunku pracy nas łączącego nie miałam dostępu do danych klientów, więc odwołanie pełnomocnictw według mnie powinno poczynić biuro rachunkowe (mój poprzedni pracodawca). Czy są jakieś podstawy prawne, że to było ich obowiązkiem aby odwołać UPL-1 ich klientów, które były na mnie wystawione? Czy mogę wymusić na nich to, że powinni odwołać pełnomocnictwa na mnie o ile współpracuję z tymi klientami nadal? A co z klientami, którzy już pozamykali działalności? Ja nie mogę odwołać tych pełnomocnictw z tego co wiem.
