Gminom zostaną zwrócone kwoty przekazanego 1,5% podatku rolnego
Warunkiem zwrotu utraconych dochodów z tytułu przekazania 1,5% należnego podatku rolnego jest złożenie przez gminę wniosku do właściwego wojewody. Wniosek należy złożyć do 31 marca roku następującego po roku podatkowym, którego dotyczy rozliczenie. Od 9 lipca 2025 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Finansów określające warunki i tryb zwrotu z budżetu państwa utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy o podatku rolnym.
Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów (a w sprawach podatku rolnego organem podatkowym jest wójt, burmistrz, prezydent miasta) – na wniosek podatnika podatku rolnego będącego osobą fizyczną oraz będącego rolniczą spółdzielnią produkcyjną – przekazuje kwotę w wysokości 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz wybranego przez tego podatnika:
