Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 22 sierpnia 2024 r., sygn. II SA/Sz 184/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Wojciechowska Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska (spr.), Asesor WSA Krzysztof Szydłowski Protokolant starszy inspektor sądowy Alicja Poznańska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 22 sierpnia 2024 r. sprawy ze skargi S. M. i H. M. na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...](8) w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 23 czerwca 2023 r., nr B.6740.16.3.2023.PWC, organ I instancji, na podstawie art. 11a ust. 1 w związku z art. 11f ust. 1, art. 12 art. 16 ust. 2, art. 17 ust. 1 oraz art. 20a ustawy 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 162) - dalej "specustawa drogowa" oraz art. 104 k.p.a. udzielił Burmistrzowi C. zezwolenia na realizację na realizację inwestycji drogowej pod nazwą "Rozbudowa drogi gminnej publicznej nr [...] (ul. [...]) w C." i nadał tej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
W powyższej decyzji Starosta wskazał zakres inwestycji, określił wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi z określeniem ich kategorii, warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska oraz potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej, a także ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich. W decyzji określono także linie rozgraniczające teren inwestycji, wskazując jednocześnie wykaz działek przeznaczonych pod inwestycję.
W punkcie II decyzji, Starosta [...] zatwierdził podział nieruchomości, a w punkcie III zezwolił na ograniczenie korzystania z nieruchomości. W punkcie IV zatwierdził projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany.
Od decyzji organu I instancji odwołanie wnieśli S. i H. M. - współwłaściciele działek nr [...], [...] i [...] z obrębu nr [...] m. C., objętych zakresem ww. inwestycji, dalej jako "odwołujący", "skarżący", uzupełnione następnie pismami z dnia 8 sierpnia, z dnia 20 września 2023 r. i z dnia 3 stycznia 2024 r., w których podtrzymali swoje dotychczasowe stanowisko w sprawie.
