Artykuł aktualny na dzień 17-06-2024
Słabe ogniwo
Od wielu lat ci, którzy zajmują się szeroko rozumianą dziedziną HR, szukają odpowiedzi na pytanie, jak powinna wyglądać właściwa relacja między kadrą menedżerską a działem HR w firmie. Z rozmów z menedżerami płynie dosyć smutna konstatacja, że nie otrzymują oni od zespołów personalnych wystarczającego wsparcia, niezbędnego do realizacji celów biznesowych. Czy można to zmienić?
![](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnB/sL3AvX2ZpbGVzLzM4MDczMDAwLzRkNz/c3ZjljLTEwY2ItNDljNy1iYWYxLWU0M/TExNDg2NjkwZS0zODA3MjY0Ni5qcGcifQ.jpg)
Grzegorz Filipowicz
Ekspert ZZL, prezes ForFuture oraz Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner. Autor wielu książek z dziedziny HRM.
![](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnB/sL3AvX2ZpbGVzLzM4MTczMDAwLzFlN2/FhNDA1LTFkYTktNDJhYy05ZjY5LTdiN/TZhM2JkYTllZC0zODE3MzQ3Mi5qcGcifQ.jpg)
Michał Łysik
CEO Experience Institute, specjalizuje się w obszarze badań doświadczeń pracowników i klientów. Organizator programów badawczo-certyfikacyjnych Inwestor w Kapitał Ludzki i Firma Przyjazna Klientowi.
Menedżerowie są odpowiedzialni m.in. za efektywność pracy zespołów, zaangażowanie pracowników i ich satysfakcję. Nabiera to szczególnego znaczenia w czasach, gdy drastycznie zmienia się sposób wykonywania pracy (digitalizacja, praca zdalna, agile), oczekiwania względem pracowników (nowe technologie, elastyczne formy pracy, ciągłe zmiany) oraz potrzeby samych zatrudnionych (zmiany pokoleniowe, inne wartości, pracownicy z zagranicy). Wymagania stale rosną, dlatego warto przyjrzeć się im z perspektywy samych zainteresowanych. Do tego celu posłużymy się danymi pozyskiwanymi z wywiadów z menedżerami, liderami reprezentującymi bardzo różne branże i poziom doświadczenia.