Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 22 marca 2024 r., sygn. IB-I.4131.3.2024.IWIT
Proceduralne błędy w procesie wyznaczania obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji, takie jak nieprawidłowe włączenie diagnozy do treści uchwały oraz wykorzystanie nieodpowiedniej mapy, prowadzą do nieważności uchwały z mocy prawa.
Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 40 z późn.zm.) stwierdzam nieważność uchwały Nr XXXVI/290/2024 Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim z dnia 22 lutego 2024 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Bytom Odrzański.
Uzasadnienie
Uchwałą, o której mowa we wstępie, Rada Miejska w Bytomiu Odrzańskim wyznaczyła obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji Gminy Bytom Odrzański. Uchwała wpłynęła do organu nadzoru w dniu 29 lutego 2024 r.
Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o rewitalizacji (Dz.U. z 2021 r. poz. 485 z późn.zm.) w przypadku gdy gmina zamierza realizować zadania własne, o których mowa w art. 3 ust. 1, rada gminy wyznacza, w drodze uchwały, z własnej inicjatywy albo na wniosek wójta, burmistrza albo prezydenta miasta, obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji.