Rozliczenie kosztów działalności gospodarczej i rolniczej
10 października 2002 r. Sejm RP uchwalił ustawę o zmianie ustawy o podatku rolnym, natomiast w dniu 30 października 2002 r. - ustawę o podatku leśnym i ustawę o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
Ze zwolnienia z podatku rolnego nie może skorzystać osoba, która nabyła grunty na utworzenie lub powiększenie gospodarstwa rolnego w drodze umowy o dział spadku i podział majątku dorobkowego - orzekło Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Białymstoku.
Otrzymaliśmy w zarządzanie działki sklasyfikowane jako grunty rolne. W okresie od stycznia do grudnia wydzierżawiliśmy te grunty na cele rolne i z tego tytułu mamy przychód. Od gruntów rolnych uiszczamy podatek rolny w czterech ratach - do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. W którym momencie należy zaliczyć ten podatek do kosztów uzyskania przychodu?
W sprawie zaokrąglania podatków pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego płatnych w ratach, czyli podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości, Ministerstwo Finansów wydało pismo Dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej z 7 lutego 2006 r., nr AP13-160/8012/548/2006/AA. Zaokrąglaniu podlegają raty podatku. Najpierw należy zsumować kwoty poszczególnych podatków wchodzących w skład
Jako sp. z o.o. prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie wydobycia kamienia dla potrzeb budownictwa (kopalnia). W 2005 r. nabyliśmy grunt sklasyfikowany w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne. Zakupione grunty do tej pory opodatkowujemy podatkiem rolnym, bo nie prowadzimy na nich działalności gospodarczej. Obecnie chcemy wydzierżawić ten grunt rolnikowi na działalność rolniczą. Czy postępujemy
Jedynym czynnikiem mającym wpływ na objęcie gruntów rolnych podatkiem od nieruchomości jest faktyczne prowadzenie na nich działalności gospodarczej. Gmina nie może zatem żądać opodatkowania gruntu podatkiem od nieruchomości tylko dlatego, że działka należy do przedsiębiorcy. Takie stanowisko zajął Minister Finansów w odpowiedzi na zapytanie poselskie nr 406. Przedstawiamy fragment odpowiedzi MF. Jej
Jesteśmy podatnikami podatku rolnego. Czy rowy na łąkach i pastwiskach powinny być opodatkowane podatkiem rolnym? Organ podatkowy nakazuje wykazywać je jako użytki i płacić podatek rolny. Czy organ podatkowy ma rację?
Podatnicy podatku rolnego zaliczani do dużych przedsiębiorstw mogą skorzystać z ulgi inwestycyjnej dopiero po notyfikacji programu pomocy do Komisji Europejskiej. Tak wynika z informacji Ministerstwa Finansów o zasadach udzielania ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym. Przypominamy, kto może skorzystać z ulgi inwestycyjnej, na czym ona polega, i przedstawiamy informacje MF o obowiązujących obecnie zasadach
Od 1 stycznia 2016 r. podatki: rolny, leśny, od nieruchomości trzeba będzie płacić jednorazowo z początkiem roku, jeśli tylko ich kwota nie przekracza 100 zł. Ograniczony zostanie zakres, w jakim zwolnione z podatku od spadków i darowizn oraz z PCC będzie nabycie gospodarstwa rolnego. Opodatkowana PCC będzie sprzedaż rzeczy w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym. Zmiany zostaną wprowadzone ustawą
Od 2016 r. osoby fizyczne, które otrzymały od gminy decyzje oraz nakazy płatnicze na podatek rolny, leśny i od nieruchomości, w których zobowiązanie podatkowe nie przekracza 100 zł, płacą podatek jednorazowo. Podatek płacą w terminie dotychczasowej pierwszej raty, a więc do 15 marca 2016 r. Jeżeli w danej gminie zobowiązanie podatkowe z tytułu wymienionych podatków przekracza 100 zł, płatność podatku
Do ustalania przelicznika powierzchni użytków rolnych klasy VIz należy stosować takie przeliczniki jak dla użytków rolnych klasy VI. Takie korzystne dla podatników stanowisko zajęło Ministerstwo Finansów w interpretacji ogólnej, której fragment przedstawiamy.
Czy należy pobierać opłatę skarbową w kwocie 17 zł od zaświadczeń wydanych na wniosek zainteresowanej osoby, jeżeli występuje o zaświadczenie odnośnie do wielkości użytków rolnych w ha fizycznych i jednocześnie w ha przeliczeniowych?
W Ministerstwie Finansów został opracowany plan działań zmierzających do poprawy przestrzegania przepisów podatkowych oraz zwiększenia efektywności administracji podatkowej. Realizacja tych działań w większości przypadków zmierza do poprawy ściągalności podatków i zwiększenia tym samym wpływów budżetowych. Wśród proponowanych działań znalazły się takie, które ułatwią życie podatnikom, np. ryczałtowe
W październiku Sejm uchwalił trzy ustawy: o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw; o podatku leśnym; o zmianie ustawy o podatku rolnym. Ustawy te oczekują obecnie na podpis Prezydenta, a po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw staną się obowiązującym prawem od 1 stycznia 2003 r.
Od 1 stycznia 2019 r. zmieniają się zasady opodatkowania nieruchomości, na których posadowiono infrastrukturę służącą do przesyłania albo dystrybucji płynów, pary, gazów lub energii elektrycznej oraz infrastrukturę telekomunikacyjną. Dotyczy to przypadków umieszczenia takiej infrastruktury na gruntach, które nie należą do przedsiębiorstw dysponujących tą infrastrukturą. Nowelizacja wprowadza zasadę