Koszty poszukiwania lokalizacji nowych stacji benzynowych
Karty paliwowe są od pewnego czasu popularnym narzędziem bezgotówkowego rozliczania zakupów paliwa, a także innych produktów i usług na stacjach benzynowych. Za pomocą kart paliwowych często można także opłacać przejazdy drogami płatnymi lub przez mosty i tunele. Podatkowe rozliczanie zakupów dokonywanych za pomocą kart paliwowych budzi jednak pewne wątpliwości. W artykule tym zostaną omówione zasady
Ministerstwo Finansów kontynuuje prace nad projektem zmian w ustawie o VAT oraz w ustawie - Ordynacja podatkowa. Planowane przez MF zmiany miały pierwotnie wejść w życie 1 lipca br., ale ze względu na zastrzeżenia i poprawki do projektu nastąpi to później. Według założeń przyjętych przez MF projekt ma wejść w życie 1 października br. Nowelizacja ma wprowadzić odpowiedzialność nabywców za zaległości
Sposób rozliczania VAT od transakcji z wykorzystaniem kart paliwowych jest problematyczny. Podatnicy mają wątpliwości, kiedy w takich przypadkach dochodzi do dostaw łańcuchowych, a kiedy do świadczenia usług. Kwestią tą zajmował się już TSUE, m.in. w wyroku z 15 maja 2019 r. w sprawie C-235/18, w którym stwierdził, że udostępnianie kart paliwowych to zasadniczo usługa finansowa. Długo wyczekiwaną interpretację
Rozwój technologiczny sprawia, że do naszego życia codziennego wkraczają coraz to nowe przedmioty i obiekty, których istnienia kilka lat wcześniej nikt nie przewidywał. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia, gdy w naszej rzeczywistości na dobre zagościły np. bankomaty, farmy wiatrowe, fotowoltaika czy tzw. paczkomaty. Pojawienie się każdego z tych obiektów, choć co do zasady rodziło korzyści, to skutkowało
Jesteśmy w spółce po doraźnej inwentaryzacji paliw na stacji paliw. Czy przepisy akcyzowe przewidują możliwości ustalania dopuszczalnych norm ubytków w czasie wydawania paliw silnikowych na stacji paliw o kodach CN: - olej napędowy: CN 2710 20 11, - benzyna Pb 95: CN 2710 12 45, CN 2710 12 49.