Jak ewidencjonować w pkpir bilety za parkowanie
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, niebędący czynnym podatnikiem VAT prowadzi sprzedaż internetową towarów używanych. Często dokonuje również za pośrednictwem internetu zakupu towarów używanych od osób fizycznych. Standardowo na okoliczność tych transakcji sporządza umowy kupna-sprzedaży. Niestety nie zawsze osoby te odsyłają
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowany ryczałtem do przychodów ewidencjonowanych prowadzi sprzedaż internetową towarów używanych. Niekiedy dokonuje zakupu towarów od osób fizycznych. Sporządza wówczas umowę kupna - sprzedaży, niestety nie zawsze zbywający odsyła podpisaną umowę. Czy prawidłowe będzie w takim przypadku przyjęcie towaru na podstawie dowodu wewnętrznego?
Podatnik może dokumentować dowodem wewnętrznym zakup używanych palet od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Decyzja o wymiarze podatku od nieruchomości za 2011 r. została wystawiona 12 lutego 2011 r. Została nadana na poczcie 28 lutego 2011 r. (data na kopercie). Otrzymałam ją 10 marca 2011 r. Zaewidencjonowałam tę decyzję w pkpir w dacie jej wystawienia, ale mam wątpliwości, czy dobrze zrobiłam. Decyzja zawiera wymiar podatku za cały rok. Czy należało całą kwotę zaewidencjonować w dniu wystawienia decyzji
Od niedawna prowadzę komis samochodowy. Chciałbym kupować od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej części samochodowe potrzebne m.in. do napraw sprzedawanych aut. Te osoby nie wystawią mi faktur. Czy wydatki na zakup części samochodowych od osób fizycznych mogę zaliczyć do kosztów na podstawie wystawionych we własnym zakresie dowodów wewnętrznych?
Fakt nabycia drewna od rolnika indywidualnego przez przedsiębiorcę zobowiązanego do prowadzenia pkpir powinien być udokumentowany, w zależności od sytuacji prawnopodatkowej kontrahentów transakcji, fakturą, fakturą VAT RR lub innym dowodem księgowym zawierającym dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir. Drewno jest produktem gospodarki leśnej, nie jest natomiast
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Podatnik prowadzący pkpir nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup części samochodowych, które są udokumentowane dowodami wewnętrznymi - wyrok NSA z 16 grudnia 2010 r. (sygn. akt II FSK 1409/09).
Chcę założyć działalność polegającą na sprzedaży jajek oraz paszy. Sprzedaż paszy odbywałaby się na potrzeby klientów indywidualnych, natomiast sprzedaż jajek zarówno klientom indywidualnym, jak i osobom prowadzącym własne przedsiębiorstwo. Jajka nabywałabym w większości od rolnika.
Do 25 lipca br. podatnicy po raz pierwszy będą składać deklarację VAT-7 po zmianach przepisów wprowadzonych ustawą z 21 kwietnia br. i rozporządzeniami zmieniającymi. Wprawdzie pojawiały się interpretacje, że nowe zasady można było stosować, składając już deklarację za maj br. (szczególnie zwrot VAT), to jednak z powodu braku przepisów przejściowych i oficjalnej interpretacji MF należy stwierdzić,
Podatnicy prowadzący ewidencję podatkową w postaci podatkowej księgi przychodów i rozchodów mogą dokonywać w niej zapisów w oparciu o sporządzane przez siebie dokumenty będące zestawieniami określonych dokumentów źródłowych lub tylko potwierdzeniem przeprowadzonych transakcji sprzedaży.
Prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów, księguję około 100 pozycji miesięcznie. Na jednym dowodzie wewnętrznym rejestruję wydatki - na podstawie wyciągów z firmowego konta bankowego. Czy mogę tak robić, bo przeczytałam w „Mk” nr 9 str. 77, że nie można księgować tych kosztów na koniec miesiąca?
Spółka z o.o. wynajmuje pomieszczenie magazynowe od osoby fizycznej. Posiada umowę poświadczoną przez urząd skarbowy, w której określono termin i wysokość comiesięcznego czynszu. Czy opłatę za czynsz można zaliczać w koszty na podstawie dowodu zastępczego, czy też niezbędny jest comiesięczny rachunek wystawiany przez wynajmującego?
Firma (księgi handlowe), dokonując importu towarów własnym transportem, zakupuje paliwo za granicą. Na podstawie paragonu wystawiany jest dowód wewnętrzny (dowód księgowy zastępczy), który stanowi podstawę do dokonywania zapisów w księgach. Czy postępowanie takie jest prawidłowe?
Ustawodawca pozwala podatnikowi dokumentować określone zdarzenia gospodarcze innymi dowodami niż faktury, rachunki, dokumenty celne i noty korygujące. Podatnik powinien przy tym odróżniać dowody wewnętrzne od innych dokumentów wystawianych przez podatnika, a mogących być dowodami księgowymi.
Jakie dokumenty trzeba wystawiać oraz jak prawidłowo księgować wydanie własnego towaru na potrzeby firmy?
Kiedy strata jest kosztem uzyskania przychodu? Jak udokumentować i zaksięgować poniesioną stratę?