Termin sporządzenia protokołu z badania ksiąg
Spółka sprzedaje towary z metalu, drewna i plastiku. Sprzedaż tych towarów ma charakter hurtowy, stąd w partiach towarów znajdujących się w magazynie Spółki, pojawiają się towary uszkodzone, zniszczone. W stosunku do tych towarów dokonuje się protokolarnej likwidacji. Czy straty w towarach, spowodowane ich złomowaniem lub uznaniem za odpady wadliwe, niepełnowartościowe i nie nadające się do sprzedaży
Jeżeli w danym zakładzie nastąpi wypadek przy pracy, pracodawca jest obowiązany powiadomić odpowiednie służby publiczne (m.in. inspekcję pracy i sanitarną). Musi też sporządzić dokumentację zdarzenia.
Spółka sprzedaje towary z metalu, drewna i plastiku. Sprzedaż tych towarów ma charakter hurtowy, stąd w partiach towarów znajdujących się w magazynach spółki, pojawiają się towary uszkodzone, zniszczone. W stosunku do tych towarów dokonuje się protokolarnej likwidacji. Czy straty w towarach, spowodowane ich złomowaniem lub uznaniem za odpady wadliwe, niepełnowartościowe i nie nadające się do sprzedaży
Czy można sporządzić protokół strat na towar handlowy (alkohol) z uwagi na utratę koncesji na jego sprzedaż?
Z prac Komisji Inwentaryzacyjnej oceniającej wynik inwentaryzacji i dotyczących weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych powinien powstać odpowiedni protokół zakończony wnioskami w sprawie proponowanego sposobu rozliczenia tych różnic. Przedstawiamy przykładowy wzór takiego protokołu1.
Czy w przypadku błędnego nabicia wartości sprzedaży i podatku należnego na kasę rejestrującą i zakończeniu całej operacji paragonem możliwa jest korekta w/w sytuacji za pomocą protokołu anulacji w przypadku posiadania oryginału paragonu?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca dokonywał w 2004 r. zarówno czynności, w związku z którymi przysługiwało Mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo Mu nie przysługiwało, i że dotyczyła go zasada korzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego od należnego w części proporcjonalnie przypisanej czynnościom
Moje pytanie dotyczy raportu potwierdzającego możliwość ujęcia wierzytelności nieściągalnych w kosztach uzyskania przychodu. Jakie pozycje powinien zawierać lub jak powinien wyglądać protokół przedstawiający koszty procesowe i egzekucyjne?
Czy będę mógł dokonać odliczenia od podatku dochodowego za 2005 rok w ramach ulgi remontowej wydatków poniesionych na wykonanie określonych robót i usług remontowo - budowlanych, w chwili nabycia prawa do lokalu tj. protokołu przekazania lokalu w okresie sierpień/ wrzesień 2005 r.?
Pytanie podatnika dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niewykorzystanych upoważnień, w momencie gdy zostaną one komisyjnie zlikwidowane i potwierdzone protokołem likwidacyjnym.
Czy moment podpisania bezusterkowego protokołu odbioru lokalu mieszkalnego stanowi podstawę do korzystania z ulgi podatkowej na remont tego lokalu?
Czy obowiązek podatkowy w opisanej we wniosku sytuacji powstaje w momencie dostawy towaru, tj. podpisania protokołu odbioru?
Czy w związku z zamiarem likwidacji działalności gospodarczej można sprzedać po obniżonych cenach towary handlowe (meble), które są zbędne i gospodarczo nieprzydatne ?Czy należy zawiadomić Urząd Skarbowy o przecenie towarów i zamiarze ich sprzedaży oraz czy stosuje się w takiej sytuacji termin 14 dni ?
Czy spisany protokół nosi znamiona umowy sprzedaży?
Czy nieściągalną należność od klienta z Węgier można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności gopodarczej, w sytuacji, gdy przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem wierzytelności byłyby równe albo wyższe od kwoty tej należności?
Czy sporządzenie protokołów likwidacyjnych odnośnie art. spozywczych, których termin przydatności do spożycia upłynął, jest wystarczającym dokumentem potwierdzającym straty w towarach?
Czy zaliczki fakturowane przez Sprzedającego na rzecz Nabywcy oraz otrzymywane przez Sprzedającego na podstawie tych faktur, na podstawie umowy i na poczet ustalonej ceny całkowitej umowy kupnasprzedaży nieruchomości stanowią przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, czy zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zaliczek tych nie zalicza się
Czy prwidłowo wierzytelności zostały uznane za nieściągalne oraz zasadnie skorzystano z ulgi za "złe długi"?
Czy Spółka będzie miała prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione w danym miesiącu celem wykonania prac budowlanych na rzecz danego inwestora, również wtedy, gdy wydatki te przekroczą wynagrodzenie otrzymane od inwestora w danym miesiącu, czy też Spółka ma prawo zaliczyć omawiane wydatki jedynie do kwoty otrzymanego w danym miesiącu wynagrodzenia (a pozostałą nadwyżkę
Czy zamierzone działania i decyzje Wnioskodawcy będą zgodne z dyspozycją wskazanych przepisów i pozwolą na skuteczne uznanie niemożliwej do wyegzekwowania wierzytelności w koszty uzyskania przychodu Spółki w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Jakiego rodzaju koszty należy uwzględnić przy określaniu przewidywanych kosztów procesowych i egzekucyjnych związanych z dochodzeniem wierzytelności, w rozumieniu art. 16 ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W szczególności czy do kosztów procesowych i egzekucyjnych związanych z dochodzeniem wierzytelności należy zaliczyć koszty wynagrodzenia kancelarii prawnej z tytułu obsługi