Interpretacja indywidualna z dnia 6 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.15.2024.2.RM
Brak prawa do odliczenia z tytułu realizacji projektu.
Brak prawa do odliczenia z tytułu realizacji projektu.
Zastosowanie pre-współczynnika metrażowego (wod-kan).
Dla obowiązku rejestracji w CRPA, jak i dla wyłączenia z tego obowiązku, nie ma znaczenia fakt, że część niewykorzystanej energii (wyprodukowanej przez podmiot nieposiadający koncesji) jest sprzedawana podmiotowi posiadającemu koncesję, ponieważ nie jest to czynność opodatkowana.
Ustalenia, czy biorąc pod uwagę status Spółki jako samorządowej jednostki organizacyjnej i uzyskiwanie dochodów z gospodarki mieszkaniowej za prawidłowe należy uznać stanowisko, że dochody z takiej gospodarki w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem zasobu mieszkaniowego są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania Praw.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnych usług dostarczania wody świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody na rzecz Odbiorców wewnętrznych oraz prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą, obliczonej
‒ Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycje wskazanych w pkt A, przy zastosowaniu proporcji właściwych dla Urzędu, tj. tzw. pre-współczynnika VAT, o którym mowa w Rozporządzeniu, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ‒ prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na Inwestycje wskazanych w pkt B, przy zastosowaniu
Prawo do częściowego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją Inwestycji polegającej na montażu instalacji fotowoltaicznych, sposób odliczenia VAT naliczonego oraz okres korekty kwoty podatku VAT naliczonego.
Obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki samorządu terytorialnego
Oznacza to, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki
Możliwość zastosowania prewspółczynnika właściwego dla jednostki organizacyjnej wykorzystującej infrastrukturę wodociągową - zakładu budżetowego.
ustalenie: - czy w związku z wykonywaniem przez Wnioskodawcę opisanych we wniosku czynności (wynajem/ wydzierżawianie nieruchomości) Spółce przysługuje zwolnienie podmiotowe przewidziane w art. 6 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – w szczególności uwzględniając treść punktu 6 tego przepisu, - czy przychody (lub dochody) osiągane przez Spółkę w związku z wykonywaniem opisanych czynności
Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 2a i art. 90 ustawy oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Nieuznanie Gminy za podatnika podatku od towarów i usług.
Brak obowiązku ewidencjonowania otrzymywanych opłat przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Czy dochód ustalony jako równowartość wydatków na PFRON, które finansowane są z dotacji podmiotowej z Gminy, jest wolny od podatku dochodowego od osób prawnych?
Odliczenie podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących inwestycji przekazanych jednostkom organizacyjnym Gminy.
W przypadku umów zawieranych przez Dyrektora jednostki (szkoły), stroną umów zlecenia/o dzieło jest jednostka (szkoła) i Dyrektor szkoły zawiera umowę jako jej reprezentant, to płatnikiem podatku dochodowego, o którym mowa w art. 41 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie Gmina lecz dana jednostka organizacyjna/szkoła.
Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego modernizacji linii sortowniczej przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji.
Prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu dotyczącego modernizacji biologicznej kompostowni odpadów przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z Pływalnią metodą obrotową, tj. przy użyciu prewspółczynnika obliczonego jako stosunek rocznego obrotu z działalności opodatkowanej VAT w tym Kompleksie do całego rocznego obrotu z działalności Kompleksu (tj. sumy obrotu z działalności opodatkowanej VAT i działalności
1. Czy z tytułu umowy zlecenia zawartej pomiędzy Miastem i Gminą - samorządową jednostką organizacyjną (szkołą, przedszkolem) reprezentowaną przez kierownika tej jednostki (dyrektora szkoły, przedszkola), a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej i niebędącą pracownikiem samorządowej jednostki organizacyjnej (szkoły, przedszkola) płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na budowę i bieżące utrzymanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz wydatki na budowę mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej z przykanalikami i przepompowniami ścieków, przy zastosowaniu proporcji ilości metrów sześciennych dostarczonej