Statystyczna karta wypadku
Pracodawca został powiadomiony przez inspektora pracy o planowanej kontroli, podczas której zamierza dokonać pełnej analizy wypadków przy pracy na terenie zakładu pracy. Pracodawca przeglądając dokumentację powypadkową przed kontrolą zauważył, że w przypadku jednego wypadku przy pracy, po okresie roku od jego zaistnienia nie dokonano sporządzenia i wysłania statystycznej karty wypadku przy pracy. Czy
Ustawa wypadkowa ma zastosowanie nie tylko do pracowników, ale także do innych osób, które podlegają ubezpieczeniu wypadkowemu na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. W zależności od tego, z jakiego tytułu dana osoba podlega ubezpieczeniu wypadkowemu, w razie wystąpienia wypadku przy pracy należy stosować nieco odmienne procedury związane ze zgłoszeniem wypadku, ustaleniem jego okoliczności
Co można uznać za wydarzenie będące odchyleniem od stanu normalnego zgodnie ze statystyczną kartą wypadku?
Czy w karcie wypadku w drodze do lub z pracy wciąż należy podawać NIP osoby poszkodowanej?
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Gdybym np. w trakcie wykonywania pracy miał wypadek, to kto powinien prowadzić postępowania powypadkowe?
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązuje zmieniony wzór statystycznej karty wypadku przy pracy. W nowym rozporządzeniu w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy określono także sposób i terminy jej sporządzania oraz przekazywania do właściwego urzędu statystycznego. Zmiana ta ma na celu ujednolicenie danych dotyczących wypadków przy pracy z normami Europejskiej Statystyki w Zakresie Wypadków przy Pracy