Program „Laboratoria przyszłości” – ewidencja towaru opłaconego w 2021 r., a dostarczonego w 2022 r.
Zgodnie z umową, faktura została opłacona do 31 grudnia 2021 r., a termin dostarczenia towaru to 31 maja 2022 r. Wymagane są protokoły odbioru przy dostawach. Jak ująć w księgach rachunkowych w 2021 r. i w 2022 r. taką fakturę, gdzie nastąpiła płatność, a nie ma towaru? Wiele pozycji z faktury będzie stanowiło pozostały środek trwały. Czy należy się posłużyć kontem 300 w 2021 r., a w 2022 r. w inwentarz przyjąć wyposażenie na podstawie protokołów odbioru?
Zasady dysponowania środkami publicznymi oraz ewidencji aktywów nabytych ze środków publicznych określają odpowiednio zapisy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp), ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor) oraz rozporządzenie w sprawie rachunkowości oraz planów kont)
