Artykuł
transport
Pierwsza część kolejowego igreka w zawieszeniu
W spółce CPK spowolniły przygotowania do części kolejowej. Od stycznia na ogłoszenie czeka przetarg na tunel w Łodzi
W spółce Centralny Port Komunikacyjny zakończył się audyt wewnętrzny. Wyniki tej weryfikacji podobnie jak analizy zlecane na zewnątrz mają pomóc podjąć decyzje, które elementy przedsięwzięcia mają być kontynuowane.
W styczniu Maciej Lasek, pełnomocnik ds. CPK, zarzekał się w Sejmie, że na pewno dalej będą prowadzone przygotowania do budowy szybkiej linii kolejowej igrek z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania. Jej pierwszym elementem miał być czterokilometrowy tunel dalekobieżny w Łodzi. Już w zeszłym roku spółka CPK podpisała umowę na roboty przygotowawcze m.in. na budowę komór, z których ma wystartować tarcza drążąca podziemny przejazd. Teraz w spółce CPK nieoficjalnie dowiadujemy się, że z nieznanych powodów zatrzymano start budowy zasadniczej części inwestycji. – Już od stycznia na ogłoszenie czeka przetarg na realizację tunelu. Potrzebny jest jeden podpis. Nic z tym się nie dzieje, mimo że realizacja części kolejowej ponoć nie wzbudza kontrowersji – mówi nam jeden z pracowników spółki.