Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-11-29

Wejście w e-handel coraz łatwiejsze

Na własną rękę albo we współpracy z dużym graczem – przed takim dylematem staje wielu przedsiębiorców debiutujących w e-commerce. Te rozwiązania się nie wykluczają

Własny sklep oznacza wiele obowiązków do wypełnienia. Nie trzeba go jednak otwierać od zera. Dostępne są gotowe rozwiązania umożliwiające uruchomienie sprzedaży online dosłownie w kilka dni.

Kto pomoże zbudować sklep

Jak tłumaczy Katarzyna Iwanich, prezes zarządu Insightland z grupy Hexe Capital, są to zarówno systemy do tworzenia stron i sklepów oraz zarządzania ich treścią, oparte na otwartym kodzie źródłowym, jak i rozwiązania typu SaaS.

Zaletą tych pierwszych, jak dodaje, jest niższy koszt miesięczny związany z utrzymaniem sklepu, jednak trzeba zainwestować na start, najczęściej kilka tysięcy złotych. SaaS z kolei generuje w dłuższej perspektywie wyższe roczne koszty, ale daje możliwość niemal natychmiastowej sprzedaży. Kosztem na starcie jest jedynie miesięczny abonament. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych firm.

Najwięksi gracze korzystają z rozwiązań klasy enterprise (zaawansowane, wysoce wyspecjalizowane oprogramowanie) dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00