infrastruktura
Gdańsk otwiera się na USA, ale trzeba zmodernizować kolej
Gdański port uruchomił bezpośrednie połączenie kontenerowe do USA. Rząd obiecuje zaś, że wreszcie zniknie wąskie gardło na torach przed Trójmiastem

Port w Gdańsku przekonuje, że uruchomienie bezpośrednich połączeń kontenerowcami do Stanów Zjednoczonych to ważne wydarzenie nie tylko dla Polski, lecz także dla naszych sąsiadów – Słowacji, Czech czy Litwy. – Zabiegaliśmy o uruchomienie tej linii od dłuższego czasu. Mimo sygnałów ze strony USA, które chciały obłożyć towary z Europy dużym cłem, rozwijamy bezpośrednie połączenie do Nowego Jorku. Eksporterzy z tej części Europy zamiast wysyłać ładunek przez porty w Niemczech, będą mogli zrobić to szybciej i taniej przez Gdańsk – mówi Regina Stawnicka, rzeczniczka gdańskiego portu. Przewozy z Polski do USA uruchomiła firma MSC, czyli największy na świecie przewoźnik kontenerowy. Jedne z najdłuższych kontenerowców będą pływać przez Atlantyk co tydzień. Po drodze z Gdańska zatrzymają się w porcie w Bremie. Po kilkunastu dniach dopłyną najpierw do Nowego Jorku, a potem do Charleston w Karolinie Płd.




