Business Mixer Portu Gdańsk otwiera eksporterom drzwi do rynku azjatyckiego
W dobie globalizacji i dynamicznie zmieniających się kierunków handlu Japonia – czwarta co do wielkości gospodarka świata – staje się jednym z najbardziej perspektywicznych rynków dla polskich eksporterów. Tegoroczna misja gospodarcza Portu Gdańsk, która odbędzie się 27 listopada w Tokio, otwiera przed producentami szanse na zwiększenie eksportu towarów do Kraju Kwitnącej Wiśni. Dla strony japońskiej to możliwość rozpoznania potencjału inwestycyjnego oraz budowania nowych kanałów dystrybucji towarów na rynku unijnym.

Port Gdańsk jest największym portem morskim w Polsce i jednym z kluczowych graczy w regionie Morza Bałtyckiego. Jako jedyny port w kraju co roku łączy rodzime firmy z partnerami biznesowymi z różnych miejsc świata, takich jak Singapur, Korea Płd. czy Wietnam. Tym razem misja gospodarcza Portu Gdańsk odbędzie się w Japonii. I nie jest to wybór przypadkowy, bo Japonia od dekad wyznacza standardy w globalnej żegludze, przemyśle stoczniowym, a także innowacjach portowych i logistycznych. Wydarzenie to będzie zatem wyjątkową okazją dla polskich przedsiębiorstw do zainicjowania lub pogłębienia współpracy z partnerami z Dalekiego Wschodu.



