skarb państwa
Koniec z wydawaniem lekką ręką
Ministerstwo Aktywów kończy prace nad kodeksem dobrych praktyk, który uporządkuje zasady zaangażowania w sportowy marketing spółek z państwowym udziałowcem
– Spółki mają działać zgodnie z zasadą „stosuj albo wyjaśnij”. Ministerstwo Aktywów Państwowych nie będzie na bieżąco decydowało o tych wydatkach. To rolą rad nadzorczych poszczególnych podmiotów będzie nadzór nad racjonalnością i przejrzystością wydatków projektów sponsoringowych – mówi nam osoba znająca sprawę.
Resort poinformował nas, że kluczowymi kwestiami w dokumencie mają być przejrzystość i racjonalność ekonomiczna podejmowanych zobowiązań. Zapisy powinny uporządkować zasady, na podstawie których pieniądze spółek z udziałem Skarbu Państwa są wydawane na organizację wydarzeń sportowych, wspieranie klubów i związków sportowych czy przyjmowanie roli sponsora tytularnego obiektów sportowych.
Dowiedzieliśmy się jednak nieoficjalnie, że dokument „nie będzie kompleksowo regulował polityki sponsoringowej spółek”. Wbrew wcześniejszym przymiarkom raczej się w nim nie znajdą zapisy określające, jaki procent środków trafiających do polskiego sportu ze spółek nadzorowanych przez Skarb Państwa ma zostać przeznaczony na wspieranie sportu młodzieżowego, w tym szkółek i akademii sportowych.




