ekspansja zagraniczna
Polskie firmy obierają kurs na Amerykę
Przeformowanie połączeń gospodarczych USA z Chinami otwiera nowe możliwości firmom znad Wisły
– Widzimy rosnące zainteresowanie polskich firm ekspansją zagraniczną. To część szerszego zjawiska: nie chodzi tylko o to, że polska gospodarka się rozwija, ale wchodzimy też w nowy etap globalizacji 2.0, w której odtwarzają się szlaki handlowe i inwestycyjne – mówi Mikołaj Raczyński, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Polityka Trumpa zachęca
Badanie przeprowadzone przez PFR wśród polskich firm pokazuje, że 49,4 proc. z nich planuje w ciągu kolejnych trzech lat rozszerzyć swoją działalność na nowe kraje. To wzrost o 23,6 pkt proc. względem poprzedniego badania z 2023 r. Choć na koniec 2024 r. aż 88 proc. polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych ulokowanych było w Europie, to, jak wskazują przedstawiciele PFR, struktura geograficzna polskiego biznesu w świecie będzie się rozszerzać. Nasi przedsiębiorcy z dużym zainteresowaniem patrzą za ocean.




