Światy kultury i biznesu stają się sobie coraz bliższe

Znaczenie kultury trudno przecenić. Poza zapewnianiem przeżyć i doznań jest odpowiedzią na wiele współczesnych bolączek oraz pozwala rozwijać wyobraźnię i kreatywność, tak ważne w cyfryzującym się świecie. O tym, że warto ją wspierać oraz jak to robić, mówili uczestnicy debaty „Mecenat w kulturze – cenny łańcuch wartości”
W dyskusji w siedzibie DGP wzięli udział: Marta Cienkowska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego, prof. dr hab. Wiesław Czołpiński, rektor Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, oraz dr Aleksander Laskowski, rzecznik Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, pisarz.
– Wspieranie kultury powinno być kluczowym działaniem z perspektywy rządu, samorządu czy na poziomie europejskim. To przecież ona tworzy państwa, narody, społeczność. Tymczasem kultura w budżetach wciąż jest traktowana marginalnie – zauważyła na wstępie Marta Cienkowska.
Dlatego tak ważna jest rola mecenatu, który przedsiębiorcy mogą realizować w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu i dla szeroko pojętych korzyści. Równocześnie własnych oraz całego społeczeństwa.



