transport
Za cztery lata do Świnoujścia przypłyną kontenery
Na dniach jest spodziewana ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy terminala głębokowodnego

Nowy port kontenerowy w Świnoujściu pod względem wielkości ma być drugi w Polsce po terminalu Baltic Hub w Gdańsku. Ma osiągnąć roczną przepustowość 2 mln TEU (jednostka równa kontenerowi 20-stopowemu). Port ma móc przyjmować jednocześnie dwa największe, 400-metrowe kontenerowce. Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, zapowiada, że jeszcze w styczniu dla inwestycji zostanie wydana ostateczna decyzja środowiskowa. Pierwszy dokument w tej sprawie ujrzał światło dzienne pod koniec 2023 r. Pojawiły się jednak odwołania. Po przekazaniu jesienią przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odpowiedzi teraz jest spodziewana ostateczna decyzja, którą ma wydać Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.




