Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 15/2017 z 05.08.2017
Data publikacji: 27.07.2017
Zmiany w zasadach zatrudniania urzędników i pracowników sądów i prokuratury
Znowelizowane zostały przepisy w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego. Zmiany polegają na doprecyzowaniu dotychczasowych regulacji poprzez dodanie § 16a, w którym jednoznacznie określono że urzędnik lub inny pracownik zatrudnieni w sądzie lub w prokuraturze, którzy obecnie nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych na danym stanowisku (spełniali wymagania kwalifikacyjne w dniu zatrudnienia) przewidzianych w rozporządzeniu w dniu jego wejścia w życie, mogą nadal być zatrudnieni na tym stanowisku. Doprecyzowanie przepisów w tym zakresie było konieczne ze względu na wątpliwości interpretacyjne.

