comment
Artykuł
Data publikacji: 2010-06-19
Jak przy pomocy ZUS odtworzyć dane zniszczone w powodzi
Majowa i czerwcowa powódź w wielu rejonach kraju zabrała ludziom dobytek całego życia. W momencie gdy na zalanych terenach trwa sprzątnie, niewiele osób zaprząta sobie głowę utratą danych zapisanych na twardych dyskach zalanych komputerów. Jednak wiele małych i średnich firm oraz biur rachunkowych utraciło ślady i dowody swoich rozliczeń z ZUS. Na szczęście znaczną część tych danych można odzyskać.
Od kilku lat istnieje możliwość odzyskania z systemu komputerowego ZUS elektronicznej formy dokumentów ubezpieczeniowych złożonych lub przesłanych w przeszłości do ZUS. W takie dokumenty, odebrane z ZUS w formie tzw. plików KEDU, można w prosty sposób zasilić program Płatnik i wykorzystać je w dalszej pracy z programem.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu