Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2012-02-21

Najnowsze zmiany przepisów

ROZPORZĄDZENIA

Zarządzający PPE nie muszą podawać ZUS numeru NIP uczestnika programu

wejście w życie

7 lutego 2012 r.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Pomocy Społecznej z 2 lutego 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia zakresu danych zawartych w dokumencie płatniczym przekazywanym przez zarządzającego do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2012 r., poz. 132)

Zarządzający pracowniczym programem emerytalnym, przekazując do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych kwotę składki, powinien podać na dokumencie płatniczym "Polecenie przelewu/wpłata gotówkowa" w polu "tytułem" imię i nazwisko, numer PESEL uczestnika, a jeżeli uczestnikowi nie nadano tego numeru - serię i numer dowodu osobistego lub paszportu (dotychczas należało podać imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL i numer identyfikacji podatkowej NIP uczestnika, a jeżeli uczestnikowi nie nadano tych numerów lub jednego z nich - serię i numer dowodu osobistego lub paszportu). Tym samym przepisy rozporządzenia zostały dostosowane do zmian wprowadzonych przez ustawę z 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 171, poz. 1016), tj. odstąpiono od obowiązku posiadania numeru NIP przez osoby fizyczne objęte rejestrem PESEL, jeżeli nie prowadzą działalności gospodarczej lub nie są zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00