comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-10-01
Czy brak regulaminu promocji może wpłynąć na koszty uzyskania przychodów, sygn. I SA/Bk 236/04
Bez pisemnych zasad i regulaminu akcji promocyjnej lub imiennej ewidencji kontrahentów, którym przekazywane są towary, wartość takich dóbr nie może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodu - wyrok WSA w Białymstoku (sygn. akt I SA/Bk 236/04).
Organ kontroli stwierdził w spółce zawyżenie kosztów uzyskania przychodu, kwestionując zarachowanie w ramach limitu na reprezentację i reklamę wartości sprzętu AGD i RTV wydanego kontrahentom w trakcie akcji promocyjnej. Zdaniem izby była to sprzedaż premiowa, a nie promocyjna. Wydatki tego rodzaju mogą stanowić koszty uzyskania przychodu, pod warunkiem ich prawidłowego udokumentowania. W spółce nie stworzono regulaminu i zasad sprzedaży promocyjnej ani zasad wydawania towarów kontrahentom. Odbywało się to w sposób uproszczony. Spółka nie prowadziła ewidencji imiennej, wystawiając fakturę zbiorczą.
Pozostało 30% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także