Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-10-01

Czy brak regulaminu promocji może wpłynąć na koszty uzyskania przychodów, sygn. I SA/Bk 236/04

Bez pisemnych zasad i regulaminu akcji promocyjnej lub imiennej ewidencji kontrahentów, którym przekazywane są towary, wartość takich dóbr nie może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodu - wyrok WSA w Białymstoku (sygn. akt I SA/Bk 236/04).

Organ kontroli stwierdził w spółce zawyżenie kosztów uzyskania przychodu, kwestionując zarachowanie w ramach limitu na reprezentację i reklamę wartości sprzętu AGD i RTV wydanego kontrahentom w trakcie akcji promocyjnej. Zdaniem izby była to sprzedaż premiowa, a nie promocyjna. Wydatki tego rodzaju mogą stanowić koszty uzyskania przychodu, pod warunkiem ich prawidłowego udokumentowania. W spółce nie stworzono regulaminu i zasad sprzedaży promocyjnej ani zasad wydawania towarów kontrahentom. Odbywało się to w sposób uproszczony. Spółka nie prowadziła ewidencji imiennej, wystawiając fakturę zbiorczą.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00