Porada
Co robić z drobnymi różnicami na rozrachunkach
PROBLEM
Co należy zrobić, gdy wartość faktury wynosi 999 zł, a klient wpłaca 1000 zł, albo gdy należność wynosi 1065,04 zł, a klient wpłaca 1065,05 zł? Jak postąpić z tymi nadpłatami, kiedy koszty związane z oddaniem tych różnic są często większe niż samo zobowiązanie?
Analogicznie, co zrobić z różnicami na naszą niekorzyść, czyli kiedy kontrahenci wpłacają np. o kilka groszy za mało?
RADA
W przypadku drobnych różnic na niekorzyść jednostki (należności) kierownik jednostki może podjąć decyzję o spisaniu tych należności i przeksięgowaniu ich w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych. Sytuacja jest bardziej skomplikowana w przypadku zobowiązań, czyli kiedy kontrahent wpłacił trochę więcej, niż wynosiła należność, albo jednostka wykonała mniejszy przelew. Szczegóły - w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right