Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-12-01

1. Jak opracować budżet gotówkowy

Budżet gotówkowy powinien być traktowany przede wszystkim jako przydatne narzędzie służące analizie płynności finansowej i sterowaniu nią. Pozwala on określić przewidywane momenty pojawiania się niedoboru lub występowania nadwyżki środków pieniężnych. Daje także możliwość zaplanowania i wyprzedzenia działań dotyczących likwidacji niedoboru lub efektywnego wykorzystania nadwyżek gotówki.

Opracowanie budżetu gotówkowego pozwala na poznanie struktury i wielkości tworzących się wpływów i wydatków firmy oraz stanowi narzędzie bieżącej kontroli działań ekonomicznych podejmowanych przez firmę. W konsekwencji umożliwia poprawę wyników finansowych firmy, szczególnie w zakresie oceny jej płynności finansowej i rentowności działania.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00