Artykuł
2. Jak przeprowadzić analizę przychodów ze sprzedaży
Przychody ze sprzedaży są jednym z najważniejszych parametrów decydujących o prosperowaniu firmy. Każdy właściciel dąży do maksymalizacji ich wysokości. Niestety, zazwyczaj ich wielkość znacząco się zmienia w poszczególnych okresach. Utrudnia to wychwycenie trendów czy charakterystycznych stałych wahań, które pozwolą odpowiednio dostosować inne elementy wpływające ostatecznie na wynik finansowy firmy.
Przychody ze sprzedaży wraz z kosztami decydują o wysokości wyniku finansowego. W celu jego maksymalizacji przedsiębiorstwa powinny przeprowadzać analizę przychodów, która dostarcza odpowiedzi na następujące pytania:
l jakie produkty i usługi w największym stopniu wpłynęły na osiągnięty przychód,
l czy w asortymencie istnieją produkty, które obniżają wartość przychodów,
które z przychodów są osiągnięte przy użyciu najmniejszej liczby zasobów,