Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-01-15

1. O czym warto pamiętać po zakończeniu inwentaryzacji

W trzecim kwartale w „BRIF” bardzo szczegółowo opisaliśmy najważniejsze zagadnienia związane z inwentaryzacją. Cały proces inwentaryzacyjny powinien być odpowiednio udokumentowany, ponieważ sporządzona dokumentacja jest podstawą oceny prawidłowości sprawozdania finansowego m.in. przez biegłego rewidenta. Dlatego po zakończeniu inwentaryzacji warto przejrzeć i sprawdzić, czy odpowiada ona wszystkim wymogom ustawy o rachunkowości.

Inwentaryzacja roczna składników aktywów i pasywów, przeprowadzona zgodnie z przepisami art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości, powinna spełnić w szczególności niżej wymienione cele:

l ustalić rzeczywisty stan aktywów i pasywów jednostki na dzień bilansowy,

 doprowadzić do porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych, dotyczących aktywów i pasywów, z ich stanem rzeczywistym ustalonym na podstawie inwentaryzacji,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00