Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 03-06-2024
Artykuł aktualny na dzień 03-06-2024
Data publikacji: 2021-06-16

Cyfryzacja, automatyzacja w biurach rachunkowych – część 1

Nagłe przeniesienie pracy całej organizacji w tryb zdalny stanowiło dla wielu firm nie lada wyzwanie. Jednak tam, gdzie cyfrowi pracownicy wspierali codzienne operacje, firmy nie musiały dodatkowo martwić się, czy podstawowe procesy nie zostaną zachwiane. Podczas gdy menadżerowie i pracownicy dostosowywali się do nowej sytuacji i przygotowywali kolejne rozwiązania, cyfrowi pracownicy niezmiennie obsługiwali kluczowe procesy.

Automatyzacja nie tylko daje pewność utrzymania ciągłości procesów, które zespół oddał robotom. W czasie sytuacji kryzysowej pracownicy mogą skupić się na szukaniu potrzebnych rozwiązań. Menadżerowie nie muszą stać przed dylematem, czy oddelegować swój zespół do zadań powstałych ze względu na nieprzewidziane wydarzenia, czy zapewnić obsługę podstawowych procesów. Na ciągłość pracy drastycznie nie wpływają też wtedy nagłe wzrosty rekordów do przetworzenia czy braki kadrowe, nawet te zaplanowane, jak urlopy.

Planowanie kosztów pracy i utrzymania jakości

Niepewność wdarła się również w obszar planowania kosztów. Koszty pracy oraz zapewnienia jakości rosną w sposób nieprzewidywalny. W ich skład wchodzą elementy zupełnie niezależne od organizacji - podwyżki pensji minimalnej czy potencjalne dopłaty (np. pojawiające się ostatnio dyskusje o dopłacie mediowej). Do tego dochodzą koszty rekrutacji i szkolenia nowych pracowników, które też trudno precyzyjnie zaplanować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00