Tylko minister może określać wymagania stawiane dyrektorowi szkoły
Ogłaszając konkurs na dyrektora szkoły, organ prowadzący nie może zmieniać ani modyfikować wymagań stawianych kandydatom na dyrektora szkoły.
Burmistrz ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora. Ogłoszenie zostało wydane na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 października 2009 r. Według tych przepisów stanowisko dyrektora może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku. Burmistrz w swoim ogłoszeniu dodaje: „Stanowisko dyrektora może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku pracy”. Czy „ostatni rok” jest to rok, w którym burmistrz wydał ogłoszenie, czy jest to rok kalendarzowy (o 365 dni wstecz)? Czy burmistrz w swoim ogłoszeniu mógł dodać słowo „pracy” i czy to słowo zmienia w jakiś sposób interpretację tego punktu rozporządzenia?
