ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI
MORSKIEJ1)
z dnia 13 kwietnia 2012 r.
w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych2)
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2025 r., poz. 1277)
Na podstawie art. 72 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 227, poz. 1367 i Nr 244, poz. 1454) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) procedury oceny zgodności ciśnieniowych urządzeń transportowych;
2) procedury ponownej oceny zgodności ciśnieniowych urządzeń transportowych;
3) procedury badań okresowych, pośrednich i nadzwyczajnych;
4) towary niebezpieczne innych klas niż klasa 2 przewożone ciśnieniowymi urządzeniami transportowymi;
5) sposób oznakowania ciśnieniowych urządzeń transportowych;
6) wzór znaku zgodności Π.
§ 2.[Wniosek o poddanie ciśnieniowego urządzenia transportowego ocenie zgodności z wymaganiami technicznymi] 1. [1] Przed wprowadzeniem ciśnieniowego urządzenia transportowego do obrotu producent składa do wybranej jednostki notyfikowanej, o której mowa w art. 69 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych, zwanej dalej „ustawą”, spełniającej wymagania określone w 1.8.6.3 ADR lub RID, wniosek o poddanie tego urządzenia ocenie zgodności z wymaganiami technicznymi, o których mowa w art. 64 ustawy, zwanymi dalej „wymaganiami”, na zasadach określonych odpowiednio w ADR lub RID.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) nazwę i adres wnioskującego;
2) nazwę i adres producenta, gdy wnioskujący nie jest producentem;
3) pisemne oświadczenie stwierdzające, że taki sam wniosek nie został skierowany do innej jednostki notyfikowanej;
4) dokumentację techniczną umożliwiającą dokonanie oceny zgodności z obowiązującymi wymaganiami i zgodną z 1.8.7.8 [2] odpowiednio ADR lub RID;
5) oświadczenie o zapewnieniu dostępu jednostce notyfikowanej do miejsca produkcji [3], wykonywania badań i prób, miejsca przechowywania danych oraz gotowości udostępnienia wszelkich niezbędnych informacji.
3. Wniosek o poddanie ciśnieniowego urządzenia transportowego ocenie zgodności dotyczy:
1) zatwierdzenia typu, o którym mowa w 1.8.7.2 odpowiednio ADR lub RID, lub
2) nadzoru nad produkcją, o której [4] mowa w 1.8.7.3 odpowiednio ADR lub RID, oraz badań odbiorczych i prób, o których mowa w 1.8.7.4 odpowiednio ADR lub RID.
4. W przypadku złożenia wniosku dotyczącego:
1) zatwierdzenia typu – wnioskujący udostępnia jednostce notyfikowanej reprezentatywne próbki naczyń ciśnieniowych oraz zapewnia dostęp do prototypu cysterny, pojazdów-baterii lub wagonów-baterii oraz MEGC, w celu wykonania badań typu;
2) [5] nadzoru nad produkcją oraz badań odbiorczych i prób – wnioskujący nanosi na ciśnieniowym urządzeniu transportowym oznakowanie wymagane przepisami odpowiednio ADR lub RID oraz dostarcza jednostce notyfikowanej dokumentację techniczną określoną w 1.8.7.8 odpowiednio ADR lub RID.
§ 3.[Świadectwo] 1. W ramach zatwierdzenia typu jednostka notyfikowana wykonuje czynności określone w 1.8.7.2.1.2 [6] odpowiednio ADR lub RID.
2. [7] Jeżeli typ odpowiada wszystkim mającym zastosowanie przepisom, to jednostka notyfikowana wystawia producentowi zgodnie z 1.8.7.2.2 odpowiednio ADR lub RID świadectwo zatwierdzenia typu zawierające elementy wymienione w 1.8.7.2.2.1 odpowiednio ADR lub RID.
3. [8] (uchylony)
4. Jeżeli typ nie odpowiada mającym zastosowanie wymaganiom, to jednostka notyfikowana informuje pisemnie producenta ciśnieniowego urządzenia transportowego o niespełnieniu wymagań.
§ 4.[Zadania jednostki notyfikowanej] 1. W ramach:
1) [9] nadzoru nad produkcją jednostka notyfikowana wykonuje czynności określone w 1.8.7.3.2 odpowiednio ADR lub RID;
2) badań odbiorczych i prób jednostka notyfikowana wykonuje czynności określone w 1.8.7.4.2 odpowiednio ADR lub RID.
2. Jeśli jednostka notyfikowana stwierdzi, że ciśnieniowe urządzenie transportowe:
1) spełnia wymagania:
a) [10] wydaje protokół z badania odbiorczego i prób odnoszący się do przeprowadzanych szczegółowych prób i weryfikacji oraz zweryfikowanej dokumentacji technicznej,
b) [11] wystawia świadectwo badania odbiorczego i prób zawierające dane wymagane zgodnie z 1.8.7.4.3 odpowiednio ADR lub RID oraz umieszcza na ciśnieniowym urządzeniu transportowym swój znak;
2) nie spełnia wymagań – informuje pisemnie producenta ciśnieniowego urządzenia transportowego o niespełnieniu wymagań.
§ 5.[Ocena zgodności nabojów gazowych] W przypadku oceny zgodności nabojów gazowych zastosowanie ma:
1) procedura określona w 1.8.7 odpowiednio ADR lub RID dla naczyń ciśnieniowych nieoznaczonych symbolem UN, z wyjątkiem 1.8.7.6 [12] odpowiednio ADR lub RID, lub
2) procedura określona w 1.8.8.1 do 1.8.8.7 odpowiednio ADR lub RID.
§ 6.[Ocena zgodności ponowna] Ponowna ocena zgodności obejmuje czynności mające na celu sprawdzenie, czy znajdujące się w obrocie ciśnieniowe urządzenia transportowe, o których mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy, zapewniają poziom bezpieczeństwa zgodny z obowiązującymi wymaganiami.
§ 7.[Poddanie ciśnieniowego urządzenia transportowego ponownej ocenie zgodności] 1. [13] Właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego składa wniosek do wybranej jednostki notyfikowanej o poddanie tego urządzenia ponownej ocenie zgodności.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres wnioskującego;
2) pisemne oświadczenie stwierdzające, że taki sam wniosek nie został skierowany do innej jednostki notyfikowanej;
3) oświadczenie o zapewnieniu dostępu jednostce notyfikowanej do miejsca przeprowadzenia ponownej oceny zgodności, wykonywania badań i prób, miejsca przechowywania danych oraz gotowości udostępnienia wszelkich niezbędnych informacji.
3. Właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego do wniosku o przeprowadzenie ponownej oceny zgodności dołącza informację o wszelkich ograniczeniach użytkowania, uszkodzeniach lub przeprowadzonych naprawach danego ciśnieniowego urządzenia transportowego.
§ 8.[Udostępnianie dokumentów na żądanie jednostki notyfikowanej] [14] W ramach ponownej oceny zgodności, na żądanie jednostki notyfikowanej, właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego udostępnia tej jednostce dokumenty dotyczące tego urządzenia, które umożliwiają jego dokładną identyfikację, w szczególności ustalenie pochodzenia urządzenia i zasad jego projektowania, a w przypadku butli do acetylenu – również szczegółowe dane dotyczące masy porowatej.
§ 9.[Czynności w ramach ponownej oceny zgodności] 1. [15] W ramach ponownej oceny zgodności jednostka notyfikowana sprawdza, czy ciśnieniowe urządzenie transportowe zapewnia poziom bezpieczeństwa zgodny z obowiązującymi wymaganiami oraz czy zawory i inne wyposażenie, mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, zapewniają poziom bezpieczeństwa odpowiedni do wymagań dla ciśnieniowych urządzeń transportowych.
2. Sprawdzenie, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza się na podstawie dokumentów, o których mowa w § 8, oraz, w przypadku wątpliwości co do spełniania przez ciśnieniowe urządzenie transportowe wymagań, dodatkowych badań mających na celu potwierdzenie spełnienia wymagań.
3. [16] Po przeprowadzeniu sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, jednostka notyfikowana sporządza sprawozdanie zawierające wyniki sprawdzenia.
4. Jeśli wyniki sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, są:
1) pozytywne – ciśnieniowe urządzenie transportowe podlega badaniu okresowemu, o którym mowa w § 10;
2) [17] negatywne – jednostka notyfikowana informuje pisemnie właściciela lub użytkownika ciśnieniowego urządzenia transportowego o niespełnieniu wymagań.
5. W przypadku spełnienia wymagań badań okresowych dokonywanych w ramach ponownej oceny zgodności:
1) jednostka notyfikowana odpowiedzialna za badania okresowe albo właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego pod nadzorem tej jednostki umieszcza na ciśnieniowym urządzeniu transportowym znak zgodności П oraz numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej odpowiedzialnej za badania okresowe;
2) jednostka notyfikowana odpowiedzialna za badania okresowe wystawia świadectwo ponownej oceny zgodności zawierające co najmniej:
a) dane identyfikacyjne jednostki notyfikowanej wstawiającej świadectwo oraz numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej odpowiedzialnej za ponowną ocenę zgodności zgodnie z ust. 1, jeżeli są to różne jednostki,
b) nazwę i adres właściciela lub użytkownika ciśnieniowego urządzenia transportowego,
c) dane identyfikacyjne ciśnieniowego urządzenia transportowego, opatrzonego znakiem zgodności П, w tym co najmniej jego numer seryjny lub numery seryjne,
d) datę wydania.
§ 10.[Wniosek o poddanie urządzenia badaniu okresowemu] 1. [18] Właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego składa wniosek o poddanie tego urządzenia badaniu okresowemu do wybranej jednostki notyfikowanej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) nazwę i adres wnioskującego;
2) pisemne oświadczenie stwierdzające, że taki sam wniosek nie został skierowany do innej jednostki notyfikowanej;
3) oświadczenie o zapewnieniu dostępu jednostce notyfikowanej do miejsca przeprowadzania badań okresowych, wykonywania badań i prób, miejsca przechowywania danych oraz gotowości udostępnienia wszelkich niezbędnych informacji.
3. Właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego do wniosku o przeprowadzenie badania okresowego dołącza informację o wszelkich ograniczeniach użytkowania, uszkodzeniach lub przeprowadzonych naprawach danego ciśnieniowego urządzenia transportowego.
§ 11.[Udostępnienie dokumentacji technicznej jednostce notyfikowanej] 1. Do przeprowadzenia badań okresowych właściciel lub użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego udostępnia jednostce notyfikowanej zgodnie z 1.8.7.8.5 odpowiednio ADR lub RID [19] dokumentację techniczną umożliwiającą stwierdzenie spełnienia wymagań.
2. [20] (uchylony)
§ 12.[Wyniki badania okresowego] 1. [21] W ramach badania okresowego jednostka notyfikowana identyfikuje ciśnieniowe urządzenie transportowe i sprawdza jego zgodność z dokumentacją, o której mowa w § 11, oraz przeprowadza odpowiednie dla danego ciśnieniowego urządzenia transportowego badania i próby w celu sprawdzenia jego zgodności z wymaganiami.
2. Po przeprowadzeniu sprawdzenia oraz badań i prób, o których mowa w ust. 1, jednostka notyfikowana z przeprowadzonego badania okresowego sporządza protokół z badań i prób, zawierający wyniki badania okresowego.
3. Jeśli wyniki badania okresowego są:
1) pozytywne – jednostka notyfikowana po przeprowadzonym badaniu okresowym umieszcza na ciśnieniowym urządzeniu transportowym:
a) swój numer identyfikacyjny,
b) oznaczenie daty badania okresowego – obok numeru identyfikacyjnego;
2) negatywne – jednostka notyfikowana po przeprowadzeniu badania okresowego informuje pisemnie właściciela lub użytkownika ciśnieniowego urządzenia transportowego o niespełnieniu wymagań.
§ 13.[Oznakowanie butli do gazów] Butle do gazów oznakowane znakiem zgodności ε 1, ε 2, ε 3 po przeprowadzeniu pierwszego badania okresowego powinny zostać oznakowane znakiem zgodności Π oraz numerem identyfikacyjnym jednostki notyfikowanej wykonującej to badanie.
§ 14.[Zawory i wyposażenie ciśnieniowego urządzenia transportowego podlegające badaniu okresowemu] Badaniu okresowemu, o którym mowa w § 10, podlegają również zawory i wyposażenie ciśnieniowego urządzenia transportowego opatrzone znakiem CE mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, zainstalowane na urządzeniu i dopuszczone do eksploatacji zgodnie z dotychczasowymi wymaganiami.
§ 15.[Przepisy stosowane do badań pośrednich i nadzwyczajnych] Przepisy § 10–12 ust. 2, ust. 3 pkt 1 lit. a i pkt 2 oraz § 14 stosuje się odpowiednio do badań pośrednich i nadzwyczajnych, o których mowa odpowiednio w wymaganiach.
§ 16.[Wykaz towarów niebezpiecznych innych klas niż klasa 2] Wykaz towarów niebezpiecznych innych klas niż klasa 2 przewożonych ciśnieniowymi urządzeniami transportowymi określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 17.[Umieszczanie znaku zgodności П] 1. Znak zgodności П jest umieszczany na ciśnieniowym urządzeniu transportowym spełniającym wymagania:
1) przed wprowadzeniem ciśnieniowego urządzenia transportowego do obrotu – przez producenta ciśnieniowego urządzenia transportowego;
2) w ramach ponownej oceny zgodności – przez jednostkę notyfikowaną odpowiedzialną za badania okresowe albo właściciela lub użytkownika ciśnieniowego urządzenia transportowego pod nadzorem tej jednostki.
2. Znak zgodności П powinien być czytelny oraz powinien zostać umieszczony w sposób trwały w widocznym miejscu na ciśnieniowym urządzeniu transportowym lub jego tablicy znamionowej, a także na demontowalnych częściach takiego ciśnieniowego urządzenia transportowego, które umożliwiają jego ponowne napełnienie i spełniają bezpośrednio funkcję bezpieczeństwa.
3. Znak zgodności Π umieszcza się również na nowych zaworach oraz innym wyposażeniu ciśnieniowego urządzenia transportowego mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.
4. [22] Za znakiem zgodności Π umieszcza się numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej, która brała udział w:
1) badaniach odbiorczych i próbach nowych ciśnieniowych urządzeń transportowych;
2) badaniach okresowych, pośrednich i nadzwyczajnych w ramach ponownej oceny zgodności.
5. [23] Numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej umieszcza sama jednostka notyfikowana lub pod jej nadzorem odpowiednio producent, właściciel albo użytkownik ciśnieniowego urządzenia transportowego.
6. [24] Za datą badania, nanoszoną na ciśnieniowe urządzenie transportowe zgodnie z wymaganiami działu 6.2 lub 6.8 odpowiednio ADR lub RID, umieszcza się numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej odpowiedzialnej za to badanie.
§ 18.[Elementy znaku] Elementy znaku powinny posiadać taką samą wysokość, która nie może być mniejsza niż 5 mm. W przypadku ciśnieniowych urządzeń transportowych o średnicy do 140 mm minimalna wysokość wynosi 2,5 mm.
§ 19.[Wzór znaku zgodności Π] Wzór znaku zgodności Π określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 20.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Przepisy rozporządzenia stosuje się do naczyń ciśnieniowych, ich zaworów i innego wyposażenia, przeznaczonych do przewozu towarów niebezpiecznych o numerach UN 1745, UN 1746 i UN 2495 od dnia 1 lipca 2013 r.
§ 21.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.3)
|
|
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).
2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia dyrektywy 2010/35/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 czerwca 2010 r. w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych oraz uchylającej dyrektywy Rady 76/767/EWG, 84/525/EWG, 84/526/EWG, 84/527/EWG oraz 1999/36/WE (Dz. Urz. UE L 165 z 30.06.2010, str. 1).
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2004 r. w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz. U. Nr 200, poz. 2054 oraz z 2011 r. Nr 135, poz. 794), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 133 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 227, poz. 1367 i Nr 244, poz. 1454).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 13 kwietnia 2012 r. (poz. 436)
Załącznik nr 1
WYKAZ TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH INNYCH KLAS NIŻ KLASA 2 PRZEWOŻONYCH CIŚNIENIOWYMI URZĄDZENIAMI TRANSPORTOWYMI [25]
| Numer UN | Klasa | Towar niebezpieczny |
| 1051 | 6.1 | CYJANOWODÓR, STABILIZOWANY |
| 1052 | 8 | FLUOROWODÓR, BEZWODNY |
| 1745 | 5.1 | PENTAFLUOREK BROMU |
| 1746 | 5.1 | TRIFLUOREK BROMU |
| 1790 | 8 | KWAS FLUOROWODOROWY |
| 2495 | 5.1 | PENTAFLUOREK JODU |
Załącznik nr 2
WZÓR ZNAKU ZGODNOŚCI Π

W przypadku pomniejszenia lub powiększenia znaku Π należy zachować proporcje podane na powyższym rysunku. Kratka nie stanowi części znaku.
[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[2] § 2 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[3] § 2 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[4] § 2 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[5] § 2 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[6] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[7] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[8] § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[9] § 4 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[10] § 4 ust. 2 pkt 1 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[11] § 4 ust. 2 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[12] § 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[13] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[14] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[15] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[16] § 9 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[17] § 9 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[18] § 10 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[19] § 11 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[20] § 11 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[21] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[22] § 17 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[23] § 17 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[24] § 17 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
[25] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. poz. 1277). Zmiana weszła w życie 9 października 2025 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
