Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2019 nr 330 str. 72
Wersja aktualna od 2019-12-19
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2019 nr 330 str. 72
Wersja aktualna od 2019-12-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/2193

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2020 r., Nr 9, poz. 73)  

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) (1), w szczególności jej art. 11 ust. 3 i art. 16 ust. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

1) Art. 11 ust. 2 dyrektywy 2012/19/UE ustanawia metodę obliczania osiągnięcia minimalnych celów w zakresie odzysku WEEE określonych w załączniku V do tej dyrektywy.

2) W celu zapewnienia zharmonizowanego obliczania, weryfikacji i zgłaszania konieczne jest ustanowienie dodatkowych przepisów w odniesieniu do szeregu parametrów dotyczących obliczeń. Parametry te odnoszą się w szczególności do obliczania masy WEEE, który jest przygotowywany do ponownego użycia, trafia do zakładu recyklingu, jest odzyskiwany i przetwarzany w państwie członkowskim, w którym został zebrany, w innym państwie członkowskim lub w państwie trzecim.

3) W szczególności przygotowanie do ponownego użycia powinno zaliczać się, wraz z recyklingiem, do osiągnięcia połączonego minimalnego celu w zakresie odzysku.

4) W celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów dotyczących metod obliczeniowych przez wszystkie państwa członkowskie należy ponadto ustalić, w odniesieniu do najpowszechniejszych materiałów składowych WEEE i niektórych procesów recyklingu, które materiały odpadowe należy włączyć do obliczeń, oraz punkt, w którym uznaje się, że takie materiały trafiają do procesu recyklingu.

(5) W celu zapewnienia porównywalności danych, które mają być zgłaszane w odniesieniu do recyklingu WEEE, punkt, w którym uznaje się, że materiały wchodzą do procesu recyklingu, powinien również mieć zastosowanie do materiałów odpadowych, które przestały być odpadami w wyniku wstępnego przetwarzania.

(6) Konieczne jest również wyjaśnienie metody obliczania ilości WEEE zgłaszanego jako poddany recyklingowi lub odzyskany w odniesieniu do materiałów usuniętych w trakcie wstępnego przetwarzania.

(7) Ponieważ przetwarzanie WEEE może obejmować różne etapy, na których WEEE może być wysyłany do innego państwa członkowskiego lub wywożony poza Unię w celu jego przetworzenia, w postaci całych urządzeń lub części, konieczne jest wyjaśnienie, co może być wliczane do masy WEEE przetwarzanego w państwach członkowskich zaangażowanych w taką operację.

(8) Zgodnie z art. 10 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE przetwarzanie WEEE może, pod pewnymi warunkami, odbywać się poza terytorium państwa członkowskiego, w którym go zebrano, lub poza terytorium Unii. W takich przypadkach jedynie państwo członkowskie, w którym zebrano ten WEEE, powinno mieć możliwość zaliczenia tego WEEE do odpowiednich minimalnych celów w zakresie odzysku.

(9) Art. 16 ust. 4 dyrektywy 2012/19/UE nakłada na państwa członkowskie obowiązek zbierania określonych rodzajów informacji dotyczących sprzętu elektrycznego i elektronicznego (EEE) i WEEE.

(10) Art. 16 dyrektywy 2012/19/UE, zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/849 (2), nakłada na państwa członkowskie obowiązek przekazywania Komisji, za każdy rok kalendarzowy, danych zebranych w ramach wdrażania ust. 4 tego artykułu, zgodnie z formatem ustalonym przez Komisję. Format ten powinien zapewniać, aby przekazane dane stanowiły solidną podstawę do weryfikacji i monitorowania realizacji minimalnych celów w zakresie zbierania i odzysku WEEE określonych w dyrektywie 2012/19/UE.

(11) Art. 16 ust. 7 dyrektywy nakłada na państwa członkowskie obowiązek przedłożenia Komisji sprawozdania z kontroli jakości dołączonego do danych zgłoszonych zgodnie z art. 16 ust. 6. Ważne jest, aby sprawozdania z kontroli jakości były porównywalne między innymi w celu umożliwienia Komisji dokonania przeglądu zgłoszonych danych, w tym sposobu organizacji gromadzenia danych, źródeł danych, metodyki stosowanej do obliczania poziomu zbierania WEEE, opisu wszelkich uzasadnionych oszacowań, a także kompletności, rzetelności, terminowości i spójności. W tym celu konieczne jest ustanowienie formatu sprawozdania z kontroli jakości.

(12) Zgodnie z art. 7 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE od 2019 r. minimalny poziom zbierania, który każde państwo członkowskie ma osiągać co roku, wynosi 65 % średniej masy EEE wprowadzonego do obrotu w trzech poprzednich latach w danym państwie członkowskim lub alternatywnie 85 % masy WEEE wytworzonego w tym państwie członkowskim. W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2017/699 (3) ustanowiono wspólną metodę obliczania masy EEE wprowadzanego do obrotu w każdym państwie członkowskim oraz wspólną metodę obliczania masy WEEE wytworzonego w każdym państwie członkowskim. Państwa członkowskie powinny wskazać metodę, którą decydują się stosować do obliczania poziomu zbierania WEEE w formacie zgłaszania danych i w sprawozdaniu z kontroli jakości.

(13) Zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b) dyrektywy 2012/19/UE, ze skutkiem od dnia 15 sierpnia 2018 r., każdy EEE należy zaklasyfikować do jednej z sześciu kategorii określonych w załączniku III do dyrektywy, w przeciwieństwie do dziesięciu kategorii, które miały zastosowanie w okresie przejściowym przed tą datą. Format zgłaszania danych powinien odzwierciedlać to przejście i zapewnić, by przekazywane informacje umożliwiały weryfikację i monitorowanie realizacji celów w zakresie odzysku WEEE określonych w art. 11 ust. 1 i w załączniku V (część 3) do dyrektywy 2012/19/UE, w podziale na kategorie.

(14) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 39 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE (4),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Zasady obliczania minimalnych celów w zakresie odzysku, o których mowa w art. 11 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE

1. Masę zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) zgłaszanego jako przygotowany do ponownego użycia stanowi masa całych urządzeń, które stały się odpadami, oraz części składowych WEEE, które po sprawdzeniu, czyszczeniu lub naprawie mogą być ponownie użyte bez jakichkolwiek dalszych czynności sortowania lub przetwarzania wstępnego.

W przypadku gdy części składowe są przygotowywane do ponownego użycia, jako przygotowaną do ponownego użycia zgłasza się jedynie masę samej części składowej.

W przypadku gdy całe urządzenia są przygotowywane do ponownego użycia, a w procesie przygotowania do ponownego użycia nowymi częściami zastąpiono jedynie części składowe stanowiące łącznie mniej niż 15 % całkowitej masy urządzenia, masę całego urządzenia zgłasza się jako przygotowaną do ponownego użycia.

Urządzenia i części składowe, które są oddzielone w zakładach przetwarzania WEEE i są przeznaczone do ponownego użycia bez konieczności dalszego sortowania lub przetwarzania wstępnego, również zgłasza się jako przygotowane do ponownego użycia.

2. Masą WEEE trafiającego do zakładu recyklingu jest masa materiałów pochodzących z WEEE, które po ich właściwym przetworzeniu zgodnie z art. 8 ust. 2 dyrektywy 2012/19/UE, wchodzą do procesu recyklingu, w ramach którego materiały odpadowe są ponownie przetwarzane na produkty, materiały lub substancje, które nie są odpadami.

Czynności wstępne obejmujące sortowanie, demontaż, rozdrabnianie lub innego rodzaju przetwarzanie wstępne w celu usunięcia materiałów odpadowych, które nie są przeznaczone do dalszego ponownego przetwarzania, nie są uznawane za recykling.

Punkty, w których uznaje się pewne materiały odpadowe pochodzące z WEEE za wchodzące do procesu recyklingu, określono w załączniku I. W przypadku gdy materiały odpadowe przestają być odpadami w wyniku przetwarzania wstępnego w punktach określonych w załączniku I, ilość tych materiałów zalicza się do ilości WEEE zgłaszanego jako poddany recyklingowi.

Gdy zakład recyklingu przeprowadza przetwarzanie wstępne, masa materiałów usuniętych w trakcie przetwarzania wstępnego, które nie są poddane recyklingowi, nie zalicza się do ilości WEEE zgłaszanego jako poddany recyklingowi lub odzyskowi przez ten zakład i nie zalicza się jej do osiągania celów w zakresie recyklingu i odzysku.

3. Masa WEEE zgłaszanego jako poddany odzyskowi obejmuje przygotowanie do ponownego użycia, recykling i inne sposoby odzysku, w tym odzysk energii.

4. Masa WEEE zgłaszanego jako przetworzony w danym państwie członkowskim nie obejmuje masy WEEE sortowanego i magazynowanego w tym państwie członkowskim przed jego wywozem do innego państwa członkowskiego lub poza Unię w celu przetworzenia.

5. Masa WEEE zgłaszanego przez państwo członkowskie jako przetworzony w innym państwie członkowskim lub poza Unią obejmuje odpowiednio ilości WEEE będącego całymi urządzeniami, które stały się odpadami i które są wysyłane do innego państwa członkowskiego lub poza Unię w celu usunięcia zanieczyszczeń, demontażu, rozdrobnienia, recyklingu lub odzysku. Masa ta nie obejmuje ilości wywożonych materiałów pochodzących z przetwarzania WEEE, które ma miejsce w zgłaszającym państwie członkowskim.

6. Jeżeli WEEE jest wysyłany w celu przetworzenia do innego państwa członkowskiego lub wywożony w celu przetworzenia do państwa trzeciego zgodnie z art. 10 dyrektywy 2012/19/UE, jedynie to państwo członkowskie, które zebrało i wysłało ten WEEE lub dokonało jego wywozu, może zaliczyć go na poczet minimalnych celów w zakresie odzysku, o których mowa w art. 11 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE.

7. Państwa członkowskie mogą wykorzystać uzasadnione oszacowania, o których mowa w art. 16 ust. 4 dyrektywy 2012/19/UE, do obliczenia średniego odsetka materiałów poddawanych recyklingowi i odzyskowi pochodzących z WEEE i części składowych WEEE.

Artykuł 2

Format zgłaszania danych, o których mowa w art. 16 ust. 6 dyrektywy 2012/19/UE oraz sprawozdanie z kontroli jakości

1. Państwa członkowskie zgłaszają ilości sprzętu elektrycznego i elektronicznego (EEE) wprowadzonego do obrotu na ich terytorium, WEEE zebranego ze wszystkich źródeł, osiągniętego poziomu zbierania oraz, w stosownych przypadkach, ilości wytworzonego WEEE, przy użyciu formatu określonego w tabeli 1 w załączniku II.

Dane te zgłasza się w podziale na kategorie EEE określone w załączniku III do dyrektywy 2012/19/UE. W przypadku kategorii 4 „sprzęt wielkogabarytowy” dane zgłasza się w ramach dwóch podkategorii, a mianowicie: „4a: sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych” oraz „4b: panele fotowoltaiczne”.

2. Państwa członkowskie zgłaszają ilości WEEE przygotowanego do ponownego użycia, poddanego recyklingowi i odzyskowi, osiągnięty łączny poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, osiągnięty poziom odzysku oraz ilości WEEE przetworzonego w danym państwie członkowskim oraz, w stosownych przypadkach, przetworzonego w innym państwie członkowskim lub poza Unią, stosując format określony w tabeli 2 w załączniku II.

Dane te zgłasza się w podziale na kategorie EEE określone w załączniku III do dyrektywy 2012/19/UE. W przypadku kategorii 4 „sprzęt wielkogabarytowy” dane zgłasza się w ramach dwóch podkategorii, a mianowicie: „4a: sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych” oraz „4b: panele fotowoltaiczne”.

3. Państwa członkowskie zgłaszają dane, o których mowa w ust. 1 i 2, w formie elektronicznej za pośrednictwem standardu wymiany danych ustanowionego przez Komisję.

4. Państwa członkowskie zgłaszają dane dotyczące masy EEE wprowadzonego do obrotu obliczonej zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/699.

5. Państwa członkowskie zgłaszają dane dotyczące masy wytworzonego WEEE obliczonej zgodnie z art. 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/699.

6. Państwa członkowskie zgłaszają poziom zbierania osiągnięty w roku sprawozdawczym, obliczony na podstawie średniej masy EEE wprowadzonego do obrotu w tych państwach w trzech poprzednich latach.

W przypadku gdy państwo członkowskie oblicza poziom zbierania na podstawie ilości WEEE wytworzonego na jego terytorium, zgłasza ono dane na temat masy wytworzonego WEEE i dane na temat poziomu zbierania WEEE w oparciu o wytworzony WEEE.

W przypadku gdy państwo członkowskie oblicza poziom zbierania na podstawie średniej masy EEE wprowadzonego do obrotu w trzech poprzednich latach, może ono zgłaszać, na zasadzie dobrowolności, dane na temat masy wytworzonego WEEE i dane na temat poziomu zbierania WEEE w oparciu o wytworzony WEEE.

7. Państwa członkowskie przedkładają sprawozdanie z kontroli jakości, stosując format określony w załączniku III do niniejszej decyzji.

W przypadku gdy państwa członkowskie stosują uzasadnione oszacowania w celu zgłoszenia danych dotyczących ilości i kategorii WEEE zebranego ze wszystkich źródeł, WEEE przetworzonego w państwie członkowskim lub średniego odsetka materiałów poddawanych recyklingowi i odzyskowi pochodzących z WEEE oraz części składowych WEEE, metoda zastosowana w odniesieniu do tych oszacowań jest opisana w sprawozdaniu z kontroli jakości.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 17 grudnia 2019 r.

W imieniu Komisji

Yirginijus SINKEYIĆIUS

Członek Komisji

(1) Dz.U. L 197 z 24.7.2012, s. 38.

(2) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/849 z dnia 30 maja 2018 r. zmieniająca dyrektywy 2000/53/WE w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji, 2006/66/WE w sprawie baterii i akumulatorów oraz zużytych baterii i akumulatorów i 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (Dz.U. L 150 z 14.6.2018, s. 93).

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/699 z dnia 18 kwietnia 2017 r. ustanawiające wspólną metodę obliczania masy sprzętu elektrycznego i elektronicznego (EEE) wprowadzanego do obrotu w każdym państwie członkowskim oraz wspólną metodę obliczania masy zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) wytworzonego w każdym państwie członkowskim (Dz.U. L 103 z 19.4.2017, s. 17).

(4) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylająca niektóre dyrektywy (Dz.U. L 312 z 22.11.2008, s. 3).

ZAŁĄCZNIK I

PUNKTY, O KTÓRYCH MOWA W ART. 1 UST. 2, W KTÓRYCH MATERIAŁY ODPADOWE POCHODZĄCE Z WEEE WCHODZĄ DO PROCESU RECYKLINGU

Materiał

Wejście do procesu recyklingu

Szkło

Szkło sortowane, niepoddane innemu przetwarzaniu przed obróbką w piecu szklarskim lub wykorzystaniem do produkcji mediów filtracyjnych, materiałów ściernych, materiałów izolacyjnych ze szkła oraz materiałów budowlanych.

Metale

Metale sortowane, niepoddane innemu przetwarzaniu przed obróbką w piecu do przetapiania metali lub piecu do obróbki cieplnej metali.

Tworzywa sztuczne

Tworzywa sztuczne podzielone wg polimerów, niepoddane innemu przetwarzaniu przed poddaniem granulowaniu, ekstruzji lub formowaniu.

Płatki z tworzyw sztucznych, niepoddane innemu przetwarzaniu przed wykorzystaniem w produkcie końcowym.

Drewno

Drewno sortowane, niepoddane innemu przetwarzaniu przed wykorzystaniem w produkcji płyt wiórowych.

Sortowane drewno poddawane procesowi kompostowania.

Wyroby włókiennicze

Wyroby włókiennicze sortowane, niepoddane innemu przetwarzaniu przed wykorzystaniem w produkcji włókien tekstylnych, szmat lub granulatów.

Części składowe WEEE składające się z wielu materiałów

Metale, tworzywa sztuczne, szkło, drewno, wyroby włókiennicze i inne materiały pochodzące z przetwarzania części składowych WEEE (np. materiały z obróbki płytek obwodów drukowanych), które podlegają recyklingowi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ZAŁĄCZNIK II

FORMAT ZGŁASZANIA DANYCH DO CELÓW DYREKTYWY 2012/19/UE W SPRAWIE ZUŻYTEGO SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO[1]

Tabela 1

Sprzęt elektryczny i elektroniczny (EEE) wprowadzony do obrotu, wytworzony i zebrany zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (WEEE) oraz poziom zbierania WEEE

1

2

3

4

5

6

Kategoria produktu

EEE wprowadzony do obrotu

Wytworzony WEEE

WEEE zebrany z gospodarstw domowych

WEEE zebrany od użytkowników innych niż gospodarstwa domowe

Ogółem Zebrany WEEE

Poziom zbierania WEEE (%)

Metodyka

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

A. na podstawie wprowadzenia do obrotu (%)

B. na podstawie wytworzonego WEEE (%)

1. Sprzęt działający na zasadzie wymiany temperatury

2. Ekrany, monitory i sprzęt zawierający ekrany o powierzchni większej niż 100 cm2

3. Lampy

4. Sprzęt wielkogabarytowy (1) (którykolwiek z zewnętrznych wymiarów przekracza 50 cm)

4a. Sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych (1)

4b. Panele fotowoltaiczne (1)

5. Sprzęt małogabarytowy (żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 50 cm)

6. Małogabarytowy sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny (żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 50 cm)

Sprzęt elektryczny i elektroniczny (EEE) wprowadzony do obrotu, wytworzony i zebrany zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (WEEE) oraz poziom zbierania WEEE

Ogółem

(1) Na potrzeby składania sprawozdań kategorię 4 – sprzęt wielkogabarytowy – podzielono na podkategorię »4a.: sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych« oraz »4b: panele fotowoltaiczne«. Państwa członkowskie zgłaszają dane w ramach podkategorii 4a i 4b i zostawiają puste pole w wierszu dotyczącym kategorii 4. Jeżeli państwo członkowskie nie jest w stanie dokonać rozróżnienia danych w ramach podkategorii 4a i 4b, wypełnia komórki w różnych kolumnach wyłącznie w wierszu dotyczącym kategorii 4.

Uwagi:

– Jasnoszare pola oznaczają, że zgłaszanie odnośnych danych jest dobrowolne.

Ciemnoszare pola oznaczają, że zgłaszanie odnośnych danych może być obowiązkowe lub dobrowolne, zgodnie z art. 2 ust. 6 decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/2193 z dnia 17 grudnia 2019 r. określającej zasady obliczania, weryfikacji i zgłaszania danych oraz ustanawiającej formaty danych do celów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) (Dz.U. L 330 z 20.12.2019, s. 72).

– Państwa członkowskie dokonują rozróżnienia między rzeczywistą wartością zerową (0 ton) a wartościami brakującymi/ilościami nieznanymi. Wpisują »0«, aby zgłosić wartość »zero ton« oraz »M«, gdy dane nie są znane.

Tabela 2

Przygotowanie do ponownego użycia, recyklingu i odzysku WEEE, przetwarzanie WEEE w każdym państwie członkowskim i wywieziony WEEE

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Kategoria produktu

Przygotowanie do ponownego użycia

Recykling

Przygotowanie do ponownego użycia i recyklingu

Poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu

Odzysk

Poziom odzysku

WEEE przetworzony w danym państwie członkowskim

WEEE przetworzony w innym państwie członkowskim

WEEE przetworzony poza

Unią

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

%

Całkowita masa (w tonach)

%

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

Całkowita masa (w tonach)

1. Sprzęt działający na zasadzie wymiany temperatury

2. Ekrany, monitory i sprzęt zawierający ekrany o powierzchni większej niż 100 cm2

3. Lampy

4. Sprzęt wielkogabarytowy, (1) (którykolwiek z zewnętrznych wymiarów przekracza 50 cm)

4a. Sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych (1)

4b. Panele fotowoltaiczne (1)

5. Sprzęt małogabarytowy (żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 50 cm)

6. Małogabarytowy sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny (żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 50 cm)

Ogółem

-

-

(1) Na potrzeby składania sprawozdań kategorię 4 - sprzęt wielkogabarytowy - podzielono na podkategorię „4a.: sprzęt wielkogabarytowy, z wyłączeniem paneli fotowoltaicznych” oraz „4b: panele fotowoltaiczne”. Państwa członkowskie zgłaszają dane w ramach podkategorii 4a i 4b i zostawiają puste pole w wierszu dotyczącym kategorii 4. Jeżeli państwo członkowskie nie jest w stanie dokonać rozróżnienia danych w ramach podkategorii 4a i 4b, wypełnia komórki w różnych kolumnach wyłącznie w wierszu dotyczącym kategorii 4.

Uwaga:

Państwa członkowskie dokonują rozróżnienia między rzeczywistą wartością zerową (0 ton) a wartościami brakującymi/ilościami nieznanymi. Wpisują „0”, aby zgłosić wartość „zero ton” oraz „M”, gdy dane nie są znane.

ZAŁĄCZNIK III

FORMAT SPRAWOZDANIA Z KONTROLI JAKOŚCI TOWARZYSZĄCEGO DANYM, O KTÓRYCH MOWA ZAŁĄCZNIKU II

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] Załącznik II w brzmieniu ustalonym przez sprostowanie do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/2193 z dnia 17 grudnia 2019 r. określającej zasady obliczania, weryfikacji i zgłaszania danych oraz ustanawiającej formaty danych do celów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) (Dz.Urz.UE L 9 z 15.01.2020, str. 73).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00