Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 102 str. 6
Wersja aktualna od 2023-05-02
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 102 str. 6
Wersja aktualna od 2023-05-02
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/814

z dnia 14 kwietnia 2023 r.

w sprawie szczegółowych zasad dotyczących prowadzenia przez Komisję niektórych postępowań na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/1925

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/1925 z dnia 14 września 2022 r. w sprawie kontestowalnych i uczciwych rynków w sektorze cyfrowym oraz zmiany dyrektyw (UE) 2019/1937 i (UE) 2020/1828 (akt o rynkach cyfrowych) (1), w szczególności jego art. 46 ust. 1 lit. a), d), e), f), h), i), j), k) oraz m),

po wezwaniu wszystkich zainteresowanych stron do przedstawienia uwag,

po zasięgnięciu opinii Komitetu Doradczego ds. Rynków Cyfrowych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Rozporządzenie (UE) 2022/1925 upoważnia Komisję do przyjmowania aktów wykonawczych ustanawiających szczegółowe zasady stosowania niektórych aspektów tego rozporządzenia. Zgodnie z zasadą dobrej administracji oraz zasadą pewności prawa należy ustanowić przepisy dotyczące w szczególności powiadomień, wniosków, sprawozdań i innych przekazywanych informacji, w tym zasady ustalania terminów skutecznego powiadomienia i przekazania informacji oraz zasady wszczynania postępowań na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925. Należy również określić zasady, na jakich adresaci wstępnych ustaleń Komisji mogą korzystać z prawa do bycia wysłuchanym oraz prawa dostępu do akt.

(2)

Aby zapewnić sprawiedliwą i efektywną procedurę oraz skuteczne i pełne egzekwowanie rozporządzenia (UE) 2022/1925, a także zagwarantować pewność prawa wszystkim zainteresowanym osobom fizycznym i prawnym, należy ustanowić m.in. zasady przekazywania dokumentów na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925. W szczególności należy ustanowić przepisy odnoszące się do formatu i maksymalnej długości dokumentów, używanych języków oraz procedury przekazywania i odbioru dokumentów. Ponadto należy ustanowić przepisy dotyczące informacji, które przedsiębiorstwa świadczące podstawowe usługi platformowe muszą uwzględnić w powiadomieniach dokonywanych na podstawie art. 3 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub w informacjach przekazywanych na wniosek Komisji, o którym mowa w art. 3 ust. 3 akapit drugi tego rozporządzenia. W trakcie przygotowywania powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2022/1925 oraz art. 2 niniejszego rozporządzenia przedsiębiorstwo świadczące podstawowe usługi platformowe powinno móc w rozsądnym terminie przed dokonaniem powiadomienia nawiązać kontakt z Komisją w celu zapewnienia sprawnego przebiegu odnośnej procedury na podstawie art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2022/1925. Wykonując swoje zadania wynikające z rozporządzenia (UE) 2022/1925, Komisja będzie głównie musiała polegać na informacjach przekazywanych przez zainteresowane przedsiębiorstwa. Jest zatem szczególnie ważne, aby informacje te były prawdziwe, kompletne i niewprowadzające w błąd oraz aby, w stosownych przypadkach, przekazywano je w odpowiednich terminach.

(3)

Rozporządzenie (UE) 2022/1925 wymaga specjalnych ram proceduralnych uwzględniających jego specyfikę. Ramy te powinny mieć na celu określenie szybkiego i skutecznego procesu prowadzenia badań oraz egzekwowania prawa, a jednocześnie zapewniać stronom takich postępowań skuteczną ochronę prawa do bycia wysłuchanym. Należy zatem ustanowić jasne i proporcjonalne przepisy dotyczące wykonywania prawa do bycia wysłuchanym, w tym dostępu do akt Komisji. Przedsiębiorstwo lub związek przedsiębiorstw, które Komisja powiadomiła o swoich wstępnych ustaleniach, powinno mieć prawo do przedstawienia swoich uwag na piśmie w terminie wyznaczonym przez Komisję, co ma służyć pogodzeniu efektywności i skuteczności procedury, z jednej strony, z możliwością skorzystania z prawa do bycia wysłuchanym, z drugiej strony. Adresat wstępnych ustaleń powinien mieć prawo do zwięzłego przedstawienia istotnych faktów i przedłożenia dokumentów potwierdzających. Adresatowi wstępnych ustaleń powinno zawsze przysługiwać prawo do uzyskania od Komisji jawnych wersji wszystkich dokumentów wymienionych we wstępnych ustaleniach, a dodatkowo należy zapewnić mu dostęp do wszystkich dokumentów znajdujących się w aktach Komisji, bez utajnionych fragmentów, na warunkach, jakie określi ona w swojej decyzji. Dostęp taki powinien zostać ograniczony w określonych sytuacjach, w tym w przypadkach, gdy ujawnienie dokumentów byłoby ze szkodą dla strony, która je przedłożyła, lub gdy istnieją inne nadrzędne interesy.

(4)

Przyznając zainteresowanym przedsiębiorstwom lub związkom przedsiębiorstw dostęp do akt, Komisja powinna zapewnić adekwatną ochronę tajemnic handlowych i innych informacji poufnych. Komisja powinna mieć możliwość zwrócenia się do przedsiębiorstw lub związków przedsiębiorstw, które przedkładają lub przedłożyły dokumenty, w tym oświadczenia, o wskazanie w nich tajemnic handlowych lub innych informacji poufnych. Aby zapewnić skuteczność oceny uwag zgłaszanych przez osoby trzecie w odpowiedzi na publikacje lub konsultacje na podstawie art. 8 ust. 6, art. 18 ust. 5 i 6, art. 19 ust. 2 i art. 29 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2022/1925, do celów udzielania dostępu do akt i przygotowywania decyzji Komisji takie uwagi należy traktować jako jawne, a jednocześnie - przyznać osobom trzecim prawo do zwrócenia się o utajnienie nazwiska autora i nadawcy lub innych danych identyfikacyjnych przed udostępnieniem takich uwag adresatowi wstępnych ustaleń lub jakiejkolwiek innej osobie trzeciej.

(5)

Przed udostępnieniem dokumentów adresatowi wstępnych ustaleń Komisja powinna ocenić, czy w celu skutecznego wykonania prawa do bycia wysłuchanym potrzeba ujawnienia jest większa niż szkoda, jaką osoba trzecia mogłaby ponieść w wyniku ujawnienia.

(6)

Ze względu na pewność prawa terminy na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 oraz niniejszego rozporządzenia, w tym terminy wyznaczone przez Komisję na podstawie obu tych rozporządzeń, powinny podlegać przepisom rozporządzenia Rady (EWG, Euratom) nr 1182/71 (2). W niezbędnym zakresie należy jednak ustanowić przepisy szczegółowe dotyczące terminów,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

ROZDZIAŁ I

ZAKRES

Artykuł 1

Przedmiot i zakres stosowania

W niniejszym rozporządzeniu ustanawia się szczegółowe zasady dotyczące:

1)

formy, treści i innych szczegółów powiadomień i przekazywanych informacji na podstawie art. 3, uzasadnionych wniosków na podstawie art. 8 ust. 3, art. 9 i art. 10, obowiązkowych sprawozdań na podstawie art. 11, a także powiadomień i przekazywanych informacji na podstawie art. 14 i art. 15 rozporządzenia (UE) 2022/1925;

2)

postępowań przeprowadzanych na podstawie art. 29 rozporządzenia (UE) 2022/1925;

3)

wykonywania prawa do bycia wysłuchanym oraz warunków ujawniania informacji przewidzianych w art. 34 rozporządzenia (UE) 2022/1925;

4)

terminów.

ROZDZIAŁ II

POWIADOMIENIA, WNIOSKI I INNE PRZEKAZYWANE INFORMACJE

Artykuł 2

Powiadomienia i przekazywane informacje w odpowiedzi na wnioski Komisji

1. Powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2022/1925 muszą zawierać wszystkie wymagane informacje, w tym dokumenty, w formie określonej w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.

2. Informacje przekazywane w odpowiedzi na wniosek Komisji o udzielenie informacji, o którym mowa w art. 3 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2022/1925, muszą obejmować wszystkie informacje, w tym dokumenty, określone we wniosku Komisji. W swoim wniosku o udzielenie informacji Komisja może wskazać, które z sekcji formularza zawartego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia należy wypełnić.

3. Jeżeli zgodnie z art. 3 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2022/1925 dane przedsiębiorstwo pragnie przedstawić, wraz z powiadomieniem, dostatecznie uzasadnione argumenty w celu wykazania, że na zasadzie wyjątku, choć osiągnęło wszystkie progi określone w art. 3 ust. 2 tego rozporządzenia, to ze względu na okoliczności, w których świadczy odpowiednią podstawową usługę platformową, nie spełnia wymogów wymienionych w art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia, przedstawia takie argumenty w załączniku do tego powiadomienia. Dla każdej odrębnej podstawowej usługi platformowej, w odniesieniu do której powiadamiające przedsiębiorstwo pragnie przedstawić uzasadnione argumenty, przedkłada się odrębny załącznik. Powiadamiające przedsiębiorstwo wskazuje również wyraźnie, do którego z trzech łącznych wymogów określonych w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2022/1925 odnoszą się jego argumenty, i w przypadku każdego z tych argumentów wyjaśnia, dlaczego dana podstawowa usługa platformowa nie spełnia na zasadzie wyjątku wskazanego wymogu, mimo że osiągnięto odnośny próg określony w art. 3 ust. 2 tego rozporządzenia.

4. Informacje przekazywane Komisji na podstawie ust. 1, 2 i 3 muszą być prawdziwe i kompletne oraz nie mogą wprowadzać w błąd. Przedstawia się je w jasny, uporządkowany i zrozumiały sposób.

5. W przypadku gdy powiadamiające przedsiębiorstwo domaga się, aby którakolwiek z dostarczonych informacji nie była publikowana ani w inny sposób ujawniana innym stronom, przekazuje taką informację w odrębnym dokumencie - przy czym każdą ze stron tego dokumentu musi wyraźnie oznaczyć jako „tajemnicę handlową" - oraz przedstawia uzasadnienie.

6. Powiadomienia i przekazywane informacje, o których mowa w ust. 1, 2 i 3, sporządza się w jednym z języków urzędowych Unii. Za język procedury uznaje się język, w jakim złożono powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, lub, w przypadku braku powiadomienia, język, w jakim przekazano informacje, o których mowa w ust. 2, chyba że Komisja i zainteresowane przedsiębiorstwo postanowią inaczej. Wszelkie załączniki dołączone zgodnie z ust. 1 składa się w języku oryginału, a w przypadku gdy nie jest on jednym z języków urzędowych Unii, dołącza się do nich wierne tłumaczenie na język postępowania.

7. Do powiadomień i przekazywanych informacji, o których mowa w ust. 1, 2 i 3, dołącza się pisemny dowód, że osoby je przekazujące są upoważnione do działania w imieniu zainteresowanego przedsiębiorstwa.

8. Komisja może, na uzasadniony wniosek, zwolnić przedsiębiorstwo z obowiązku dostarczenia określonych dokumentów lub informacji wymaganych do powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku gdy uzna, że spełnienie tych obowiązków nie jest konieczne do oceny tego powiadomienia zgodnie z art. 3 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2022/1925.

9. Komisja bez zbędnej zwłoki potwierdza na piśmie zainteresowanemu przedsiębiorstwu lub jego przedstawicielom odbiór powiadomień lub przekazanych informacji, o których mowa w ust. 1, 2 i 3.

Artykuł 3

Data skutecznego powiadomienia lub przekazania informacji

1. Jeśli informacje zawarte w powiadomieniu lub w przekazanych informacjach lub uzasadnionych argumentach, o których mowa w art. 2 ust. 1, 2 i 3 niniejszego rozporządzenia, są niekompletne w jakimś istotnym aspekcie, Komisja bezzwłocznie informuje o tym zainteresowane przedsiębiorstwo lub jego przedstawicieli na piśmie. W takim przypadku powiadomienie lub przekazanie informacji lub argumentów staje się skuteczne w dniu, w którym Komisja otrzyma kompletne informacje, lub w dniu, w którym Komisja poinformuje zainteresowane przedsiębiorstwo, że w świetle istotnych okoliczności wymagane informacje nie są już konieczne.

2. Jeżeli powiadomienie, przekazywane informacje lub uzasadnione argumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1, 2 i 3, dotyczą przynajmniej dwóch podstawowych usług platformowych, Komisja może wskazać, że powiadomienie lub przekazane informacje lub argumenty są niekompletne wyłącznie w odniesieniu do jednej z podstawowych usług platformowych lub wyłącznie w odniesieniu do kilku z tych usług. W takim przypadku wyłącznie w odniesieniu do tych podstawowych usług platformowych, powiadomienie lub przekazanie informacji lub argumentów staje się skuteczne w dniu, w którym Komisja otrzyma kompletne informacje, lub w dniu, w którym Komisja poinformuje zainteresowane przedsiębiorstwo, że w świetle istotnych okoliczności wymagane informacje nie są już konieczne.

3. Kiedy Komisja przeprowadza przegląd powiadomienia, powiadamiające przedsiębiorstwo przekazuje jej bez zbędnej zwłoki następujące informacje:

a)

wszelkie istotne zmiany stanu faktycznego przedstawionego w powiadomieniu, przekazanych informacjach lub uzasadnionych argumentach, o których mowa w art. 2 ust. 1, 2 lub 3, ujawnione po dokonaniu powiadomienia lub przekazaniu informacji lub argumentów, o których to zmianach przedsiębiorstwo wie lub powinno wiedzieć;

b)

wszelkie nowe informacje ujawnione po dokonaniu powiadomienia lub przekazaniu informacji lub argumentów, którymi przedsiębiorstwo dysponuje lub powinno dysponować i które - jeśli byłyby znane - musiałyby zostać przekazane w momencie dokonywania powiadomienia lub przekazania informacji lub argumentów.

4. Komisja bez zbędnej zwłoki informuje zainteresowane przedsiębiorstwo na piśmie o otrzymaniu komunikatu dotyczącego istotnych zmian lub nowych informacji zgodnie z ust. 3. W przypadku gdy takie zmiany lub informacje mogłyby mieć istotny wpływ na dokonywaną przez Komisję ocenę powiadomienia, przekazanych informacji lub uzasadnionych argumentów, o których mowa w art. 2 ust. 1, 2 lub 3, powiadomienie lub przekazanie informacji lub argumentów uznaje się za skuteczne w dniu otrzymania przez Komisję odpowiednich informacji. Komisja informuje o tym przedsiębiorstwo.

5. Do celów niniejszego artykułu informacje częściowo lub całkowicie nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd uznaje się za informacje niepełne.

Artykuł 4

Format i długość dokumentów

1. Dokumenty przedkładane Komisji na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 muszą spełniać wymogi dotyczące formatu i limitu stron określone w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.

2. Na uzasadniony wniosek Komisja może zezwolić przedsiębiorstwu lub związkowi przedsiębiorstw na przekroczenie limitów stron, jeśli - i w zakresie, w jakim - przedsiębiorstwo lub związek przedsiębiorstw udowodni, że przedstawienie szczególnie złożonych kwestii prawnych lub faktycznych w ramach narzuconych limitów stron jest obiektywnie niemożliwe lub nadmiernie trudne.

3. W przypadku gdy dokument przedłożony przez przedsiębiorstwo lub związek przedsiębiorstw na podstawie niniejszego rozporządzenia lub rozporządzenia (UE) 2022/1925 jest niezgodny z ust. 1 i 2, Komisja może zwrócić się do przedsiębiorstwa lub związku przedsiębiorstw o odpowiednie dostosowanie dokumentu.

ROZDZIAŁ III

WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA

Artykuł 5

Wszczęcie postępowania

1. Komisja może podjąć decyzję o wszczęciu postępowania w celu przyjęcia decyzji na podstawie art. 29 rozporządzenia (UE) 2022/1925 w dowolnym momencie, nie później jednak niż w dniu, w którym przedstawia wstępne ustalenia na podstawie art. 29 ust. 3 tego rozporządzenia.

2. Komisja podaje do wiadomości publicznej informacje o wszczęciu postępowania.

ROZDZIAŁ IV

PRAWO DO BYCIA WYSŁUCHANYM I PRAWO DOSTĘPU DO AKT

Artykuł 6

Uwagi dotyczące ustaleń wstępnych

Adresat wstępnych ustaleń na podstawie art. 34 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2022/1925 może, w terminie wyznaczonym przez Komisję zgodnie z art. 34 ust. 2 tego rozporządzenia, zwięźle i zgodnie z wymogami dotyczącymi formatu i długości dokumentów określonymi w załączniku II do niniejszego rozporządzenia przedstawić Komisji swoje uwagi na piśmie oraz przedłożyć dowody na ich poparcie. Komisja nie ma obowiązku uwzględniać jakichkolwiek pisemnych uwag otrzymanych po upływie tego terminu.

Artykuł 7

Identyfikacja i ochrona informacji poufnych

1. O ile rozporządzenie (UE) 2022/1925 lub art. 8 niniejszego rozporządzenia nie stanowi inaczej oraz bez uszczerbku dla ust. 6 niniejszego artykułu, Komisja nie może ujawniać ani udostępniać informacji ani dokumentów, jakie zgromadziła lub otrzymała, w zakresie, w jakim zawierają tajemnice handlowe lub inne informacje poufne dotyczące dowolnej osoby fizycznej lub prawnej.

2. Zwracając się o informacje na podstawie art. 21 rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub odbierając wyjaśnienia na podstawie art. 22 rozporządzenia (UE) 2022/1925, Komisja informuje odpowiednie osoby fizyczne lub prawne, że przekazanie jej informacji oznacza zgodę na udzielenie dostępu do tych informacji na podstawie art. 8 niniejszego rozporządzenia. W każdym przypadku przepisy art. 8 mają zastosowanie do wszelkich dokumentów przedłożonych Komisji z własnej inicjatywy na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub niniejszego rozporządzenia.

3. Bez uszczerbku dla ust. 2 Komisja może wymagać od osób fizycznych lub prawnych, od których pochodzą dokumenty znajdujące się w jej aktach, by wskazały dokumenty, oświadczenia lub ich części, które ich zdaniem zawierają tajemnice handlowe lub inne informacje poufne. Komisja może również wyznaczyć osobom fizycznym lub prawnym termin na wskazanie tych części decyzji Komisji, które w ich opinii zawierają tajemnice handlowe lub inne informacje poufne.

4. Komisja może wyznaczyć osobom fizycznym lub prawnym termin na:

a)

uzasadnienie w określony sposób przedłożonych przez nie wniosków o poufne traktowanie poszczególnych dokumentów, oświadczeń lub ich części w związku z tajemnicami handlowymi i innymi informacjami poufnymi;

b)

dostarczenie jej jawnej wersji dokumentów lub oświadczeń, w której tajemnice handlowe i inne informacje poufne zostały utajnione w drodze jasnych i zrozumiałych zmian redakcyjnych;

c)

przekazanie zwięzłego, jawnego i jasnego opisu poszczególnych utajnionych informacji.

5. Jeżeli osoba fizyczna lub prawna nie zastosuje się w wyznaczonym terminie do wymogów Komisji na podstawie ust. 3 lub 4, Komisja może uznać, że dane dokumenty lub oświadczenia nie zawierają tajemnic handlowych ani innych informacji poufnych.

6. Jeśli Komisja ustali, że określone informacje, mające zdaniem osoby fizycznej lub prawnej charakter poufny, mogą zostać ujawnione, bądź dlatego że informacje te nie stanowią tajemnicy handlowej ani innych informacji poufnych, bądź dlatego że istnieje nadrzędny interes uzasadniający ich ujawnienie, Komisja informuje zainteresowaną osobę fizyczną lub prawną, że - o ile ciągu tygodnia nie otrzyma sprzeciwu - zamierza ujawnić takie informacje. Jeśli zainteresowana osoba fizyczna lub prawna wniesie sprzeciw, Komisja może przyjąć uzasadnioną decyzję, w której określi termin, po którym informacje zostaną ujawnione. Termin ten nie może być krótszy niż jeden tydzień od daty powiadomienia. O decyzji powiadamia się zainteresowaną osobę fizyczną lub prawną.

7. O ile Komisja nie wskazała inaczej, wszelkie uwagi osób trzecich dotyczące publikacji lub konsultacji na podstawie art. 8 ust. 6, art. 18 ust. 5 i 6, art. 19 ust. 2 i art. 29 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2022/1925 traktuje się jako jawne. Zainteresowane osoby trzecie zgłaszające uwagi mają prawo zwrócić się o utajnienie nazwiska autora i nadawcy lub innych danych identyfikacyjnych przed udostępnieniem uwag adresatowi wstępnych ustaleń lub innej osobie trzeciej. Komisja może podać otrzymane uwagi lub ich jawne wersje do wiadomości publicznej, pod warunkiem że wskazała taką możliwość przy okazji publikacji lub konsultacji.

Artykuł 8

Dostęp do akt

1. Na wniosek Komisja udziela dostępu do akt przedsiębiorstwu lub związkowi przedsiębiorstw, do którego skierowała swoje wstępne ustalenia zgodnie z art. 34 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2022/1925 („adresat"). Dostępu do akt nie udziela się przed powiadomieniem o wstępnych ustaleniach.

2. Udzielając dostępu do akt, Komisja przekazuje adresatowi wszystkie dokumenty wymienione we wstępnych ustaleniach, z zastrzeżeniem ewentualnych zmian redakcyjnych służących utajnieniu informacji dokonanych zgodnie z art. 7 ust. 3 w celu ochrony tajemnic handlowych lub innych informacji poufnych.

3. Bez uszczerbku dla ust. 4 Komisja zapewnia ponadto dostęp do wszystkich dokumentów znajdujących się w jej aktach, bez utajnionych fragmentów, na warunkach ujawnienia, jakie określi w swojej decyzji. Warunki ujawnienia ustala się zgodnie z następującymi zasadami:

a)

Dostępu do dokumentów udziela się jedynie ograniczonej liczbie wskazanych zewnętrznych doradców prawnych i ekonomicznych oraz zewnętrznych ekspertów technicznych zaangażowanych przez adresata, których imiona i nazwiska przekazuje się Komisji z wyprzedzeniem.

b)

Wskazani zewnętrzni doradcy prawni i ekonomiczni oraz zewnętrzni eksperci techniczni muszą być przedsiębiorstwami, pracownikami przedsiębiorstw lub znajdować się w sytuacji porównywalnej do sytuacji pracowników przedsiębiorstw. Wszyscy oni zobowiązani są przestrzegać warunków ujawnienia.

c)

Osoby wymienione jako wskazani zewnętrzni doradcy prawni i ekonomiczni oraz zewnętrzni eksperci techniczni nie mogą w momencie przyjęcia przez Komisję decyzji określającej warunki ujawnienia pozostawać w stosunku pracy z adresatem lub znajdować się w sytuacji porównywalnej do sytuacji pracownika adresata. Jeżeli w trakcie badania prowadzonego przez Komisję lub w ciągu trzech lat od jego zakończenia wskazany zewnętrzny doradca prawny lub ekonomiczny lub zewnętrzny ekspert techniczny nawiąże następnie taki stosunek z adresatem lub z innymi przedsiębiorstwami działającymi na tych samych rynkach co adresat, wskazany zewnętrzny doradca prawny lub ekonomiczny lub zewnętrzny ekspert techniczny wraz z adresatem niezwłocznie informują Komisję o warunkach takiego stosunku. Wskazany zewnętrzny doradca prawny lub ekonomiczny lub zewnętrzny ekspert techniczny udziela również Komisji zapewnienia, że nie ma już dostępu do informacji lub dokumentów znajdujących się w aktach, do których uzyskał dostęp zgodnie z lit. a) a które nie zostały udostępnione adresatowi przez Komisję. Udziela również Komisji zapewnienia, że będzie nadal stosować się do wymogów, o których mowa w lit. d) niniejszego ustępu.

d)

Wskazani zewnętrzni doradcy prawni i ekonomiczni oraz zewnętrzni eksperci techniczni nie mogą ujawniać otrzymanych dokumentów ani ich treści osobom fizycznym lub prawnym, które nie są związane warunkami ujawnienia, i nie mogą wykorzystać żadnego z otrzymanych dokumentów ani ich treści do celów innych niż cele, o których mowa w art. 8 ust. 8 poniżej.

e)

W warunkach ujawnienia Komisja określa środki techniczne ujawnienia i czas jego trwania. Ujawnienia można dokonać w formie elektronicznej lub (w odniesieniu do niektórych lub wszystkich dokumentów) fizycznej w siedzibie Komisji.

4. W wyjątkowych okolicznościach Komisja może podjąć decyzję o nieudzielaniu dostępu do niektórych dokumentów lub o udzieleniu dostępu do częściowo utajnionych dokumentów na warunkach ujawnienia, o których mowa w ust. 3, jeżeli stwierdzi, że w sumie szkoda, jaką strona, która przedłożyła przedmiotowe dokumenty, prawdopodobnie poniesie w wyniku ich ujawnienia na wskazanych warunkach, ma większe znaczenie niż ujawnienie całego dokumentu w celu umożliwienia wykonania prawa do bycia wysłuchanym. Bez uszczerbku dla art. 34 ust. 4 zdanie czwarte i piąte rozporządzenia (UE) 2022/1925 Komisja może z tego samego powodu podjąć decyzję o nieujawnianiu lub ujawnieniu częściowym korespondencji między Komisją a organami publicznymi państw członkowskich lub państw trzecich oraz innych rodzajów dokumentów szczególnie chronionych.

5. Wskazani zewnętrzni doradcy prawni i ekonomiczni oraz zewnętrzni eksperci techniczni, o których mowa w ust. 3, mogą w terminie jednego tygodnia od otrzymania dostępu do akt na warunkach ujawnienia złożyć do Komisji uzasadniony wniosek o dostęp do jawnej wersji wszelkich dokumentów znajdujących się w aktach Komisji, które nie zostały jeszcze przekazane adresatowi na podstawie ust. 2, w celu udostępnienia adresatowi takiej jawnej wersji lub o rozszerzenie warunków ujawnienia na dodatkowych wskazanych zewnętrznych doradców prawnych i ekonomicznych lub zewnętrznych ekspertów technicznych. Taki dodatkowy dostęp lub rozszerzenie warunków ujawnienia może zostać przyznane jedynie w wyjątkowych przypadkach, pod warunkiem wykazania, że jest to niezbędne, aby adresat mógł prawidłowo wykonać prawo do bycia wysłuchanym.

6. Do celów stosowania ust. 4 lub 5 Komisja może zwrócić się do strony, która przedłożyła przedmiotowe dokumenty, o dostarczenie jego jawnej wersji na podstawie art. 7 ust. 3 i 4.

7. Jeśli Komisja uzna wniosek na podstawie ust. 5 za uzasadniony w świetle potrzeby zapewnienia, aby adresat był w stanie skutecznie wykonać prawo do bycia wysłuchanym, zwraca się do strony, która przedłożyła przedmiotowe dokumenty, o wyrażenie zgody na udostępnienie adresatowi jawnej wersji lub wyrażenie zgody - wyłącznie w odniesieniu do przedmiotowych dokumentów - na rozszerzenie warunków ujawnienia na wskazane osoby fizyczne lub przedsiębiorstwa. W przypadku gdy strona, która przedłożyła przedmiotowe dokumenty, nie wyrazi zgody, Komisja przyjmuje decyzję określającą warunki ujawnienia przedmiotowych dokumentów.

8. Dokumenty uzyskane w drodze dostępu do akt na podstawie niniejszego artykułu wykorzystuje się wyłącznie do celów odpowiedniego postępowania, w ramach którego udzielono dostępu do tych dokumentów, lub do celów związanego z tym postępowaniem postępowania administracyjnego lub sądowego dotyczącego stosowania rozporządzenia (UE) 2022/1925.

9. W dowolnym momencie procedury Komisja może - zamiast udzielać dostępu do akt zgodnie z ust. 3 powyżej lub w połączeniu z tą metodą - udzielić dostępu do niektórych lub wszystkich dokumentów utajnionych zgodnie z art. 7 ust. 3, aby uniknąć nieproporcjonalnego opóźnienia lub obciążenia administracyjnego.

ROZDZIAŁ V

TERMINY

Artykuł 9

Początek biegu terminów

1. Bez uszczerbku dla ust. 2 terminy określone w rozporządzeniu (UE) 2022/1925 i w niniejszym rozporządzeniu oblicza się zgodnie z rozporządzeniem (EWG, Euratom) nr 1182/71.

2. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 bieg terminów rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po zdarzeniu, do którego odnosi się odpowiedni przepis rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub niniejszego rozporządzenia.

3. W przypadku gdy dokument nie spełnia wymogów dotyczących formatu i długości określonych w załączniku II do niniejszego rozporządzenia, bieg terminu rozpoczyna się dopiero po odpowiednim dostosowaniu dokumentu zgodnie z wnioskiem Komisji na podstawie art. 4 ust. 3.

Artykuł 10

Wyznaczanie terminów

1. Przy wyznaczaniu terminu na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub niniejszego rozporządzenia Komisja należycie uwzględnia wszystkie istotne elementy stanu faktycznego i prawnego oraz wszystkie wchodzące w grę interesy, w szczególności możliwość wykonywania przez osoby fizyczne prawa do bycia wysłuchanym oraz względy praktyczne postępowania.

2. W stosownych przypadkach - na uzasadniony wniosek zainteresowanych przedsiębiorstw lub związków przedsiębiorstw złożony przed upływem terminu wyznaczonego przez Komisję na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 lub niniejszego rozporządzenia - termin może zostać przedłużony. Podejmując decyzję o przedłużeniu wyznaczonego terminu, Komisja ocenia, czy wniosek jest należycie uzasadniony i czy przedłużenie, którego dotyczy wniosek, może grozić niedopełnieniem obowiązujących terminów postępowania określonych w rozporządzeniu (UE) 2022/1925.

ROZDZIAŁ VI

PRZEPISY OGÓLNE I KOŃCOWE

Artykuł 11

Przekazywanie i odbiór dokumentów

1. Przekazywanie dokumentów Komisji oraz przekazywanie dokumentów przez Komisję na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925 i niniejszego rozporządzenia odbywa się drogą cyfrową. Komisja może publikować i regularnie aktualizować specyfikacje techniczne dotyczące sposobów przekazywania i podpisu.

2. Dokumenty przekazywane drogą cyfrową opatruje się co najmniej jednym kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnym z wymogami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 (3).

3. Dokumenty przekazane Komisji drogą cyfrową uważa się za doręczone w dniu, w którym Komisja wyśle potwierdzenie odbioru.

4. Dokument przekazany Komisji drogą cyfrową uważa się za niedoręczony, jeżeli wystąpi jedna z następujących okoliczności:

a)

dokument lub jego części są uszkodzone lub nie nadają się do użytku;

b)

dokument zawiera wirusy, złośliwe oprogramowanie lub inne zagrożenia;

c)

dokument opatrzono podpisem elektronicznym, którego ważności Komisja nie może zweryfikować.

5. Komisja bez zbędnej zwłoki informuje nadawcę o wystąpieniu jednej z okoliczności, o których mowa w ust. 4, i umożliwia mu przedstawienie uwag oraz zaradzenie tej sytuacji w rozsądnym terminie.

6. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1, w wyjątkowych okolicznościach, które uniemożliwiają lub nadmiernie utrudniają przekazanie dokumentów drogą cyfrową, dokumenty można przekazać Komisji listem poleconym. Dokumenty te uznaje się za doręczone Komisji w dniu ich dostarczenia na adres odpowiedzialnych służb Komisji opublikowany na jej stronie internetowej.

7. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1, w wyjątkowych okolicznościach, które uniemożliwiają lub nadmiernie utrudniają przekazanie dokumentów drogą cyfrową lub listem poleconym, dokumenty można przekazać Komisji przez doręczenie ich osobiście. Dokumenty te uznaje się za doręczone w dniu ich dostarczenia na adres odpowiedzialnych służb Komisji opublikowany na jej stronie internetowej. Dostarczenie dokumentów musi być poświadczone potwierdzeniem odbioru przez Komisję.

Artykuł 12

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 2 maja 2023 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 kwietnia 2023 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 265 z 12.10.2022, s. 1.

(2) Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom) nr 1182/71 z dnia 3 czerwca 1971 r. określające zasady mające zastosowanie do okresów, dat i terminów (Dz.U. L 124 z 8.6.1971, s. 1).

(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73).


ZAŁĄCZNIK I

FORMULARZ DO POWIADOMIENIA NA PODSTAWIE ART. 3 UST. 3 ROZPORZĄDZENIA (UE) 2022/1925 DO CELÓW WSKAZANIA STRAŻNIKA DOSTĘPU („formularz GD")

SEKCJA 1

Informacje o powiadamiającym przedsiębiorstwie

1.1.

Proszę podać następujące informacje na temat powiadamiającego przedsiębiorstwa:

1.1.1.

nazwę przedsiębiorstwa

1.1.2.

opis struktury korporacyjnej powiadamiającego przedsiębiorstwa, w tym tożsamość: (i) podmiotów, które świadczą każdą z podstawowych usług platformowych określonych w sekcji 2.1.1 poniżej, oraz (ii) podmiotów sprawujących, bezpośrednio lub pośrednio, wyłączną lub wspólną kontrolę nad poprzednimi podmiotami (1); oraz

1.1.3.

dane kontaktowe, w tym:

1.1.3.1.

imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail oraz stanowisko właściwej osoby wyznaczonej do kontaktów; podany adres musi stanowić adres do doręczeń, na który można przesyłać dokumenty, a w szczególności decyzje Komisji oraz inne dokumenty proceduralne, przy czym uznaje się, że wskazana osoba wyznaczona do kontaktów jest upoważniona do odbioru korespondencji;

1.1.3.2.

w przypadku wyznaczenia co najmniej jednego upoważnionego przedstawiciela zewnętrznego - dane przedstawiciela lub przedstawicieli, którym można doręczać dokumenty, a w szczególności decyzje Komisji oraz inne dokumenty proceduralne; imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail oraz stanowisko poszczególnych przedstawicieli; jak również oryginał pisemnego dokumentu potwierdzającego, że każdy z przedstawicieli jest upoważniony do działania (na podstawie wzoru pełnomocnictwa dostępnego na stronie internetowej Komisji).

1.2.

Należy wskazać, czy powiadamiające przedsiębiorstwo zostało wcześniej wskazane jako strażnik dostępu na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925. Jeśli tak, proszę określić podstawowe usługi platformowe, których dotyczy wskazanie, oraz numer i datę podjętej przez Komisję decyzji o wskazaniu.

SEKCJA 2

Informacje na temat podstawowych usług platformowych

Do celów niniejszego formularza możliwy alternatywny zakres podstawowej usługi platformowej to taki jej zakres, który różni się od zakresu uznanego za istotny przez powiadamiające przedsiębiorstwo i który jest możliwy w świetle wszystkich stosownych przepisów rozporządzenia (UE) 2022/1925, w szczególności zapisów sekcji D pkt 2 i sekcji E załącznika do tego rozporządzenia oraz jego motywu 14.

Możliwy alternatywny zakres podstawowej usługi platformowej może obejmować: (i) zakres, który jest szerszy od zakresu, który powiadamiające przedsiębiorstwo uważa za istotny (np. gdy powiadamiające przedsiębiorstwo uznaje niektóre usługi za odrębne podstawowe usługi platformowe ze względu na fakt, że są one świadczone za pośrednictwem różnych rodzajów urządzeń), lub (ii) zakres, który jest węższy od zakresu, który powiadamiające przedsiębiorstwo uważa za istotny (np. gdy powiadamiające przedsiębiorstwo uznaje niektóre usługi oferowane i sprzedawane oddzielnie za część jednej podstawowej usługi platformowej).

2.1.

W odniesieniu do każdej właściwej kategorii podstawowych usług platformowych wymienionych w art. 2 pkt 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925 proszę podać:

2.1.1.

wyczerpujący wykaz wszystkich podstawowych usług platformowych świadczonych przez powiadamiające przedsiębiorstwo, w tym wszelkie możliwe alternatywne zakresy poszczególnych podstawowych usług platformowych; oraz

2.1.2.

szczegółowe wyjaśnienie granic między odrębnymi podstawowymi usługami platformowymi, w tym wyjaśnienie sposobu zastosowania metody określonej w sekcji D pkt 2 i sekcji E załącznika do rozporządzenia (UE) 2022/1925, z uwzględnieniem wszystkich stosownych przepisów tego rozporządzenia, w szczególności jego motywu 14, do celów określenia odrębnych podstawowych usług platformowych oraz możliwych alternatywnych zakresów tych podstawowych usług platformowych.

2.2.

Na podstawie informacji przedstawionych w sekcjach 4.1 i 4.2 niniejszego formularza proszę wskazać w odniesieniu do wszystkich podstawowych usług platformowych świadczonych przez powiadamiające przedsiębiorstwo:

2.2.1.

które podstawowe usługi platformowe, zgodnie z każdym możliwym alternatywnym zakresem, osiągają progi ustanowione w art. 3 ust. 2 lit. b) i c) rozporządzenia (UE) 2022/1925; oraz

2.2.2.

które podstawowe usługi platformowe, zgodnie z każdym możliwym alternatywnym zakresem, osiągają progi ustanowione w art. 3 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (UE) 2022/1925, lecz nie osiągają progów ustanowionych w art. 3 ust. 2 lit. c) tego rozporządzenia.

2.3.

W odniesieniu do wszystkich poszczególnych podstawowych usług platformowych świadczonych przez powiadamiające przedsiębiorstwo, które osiągają progi ustanowione w art. 3 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (UE) 2022/1925, zgodnie z każdym możliwym alternatywnym zakresem, należy przedstawić krótki opis działalności powiadamiającego przedsiębiorstwa w danym zakresie, w tym charakter jego działalności, główne jednostki zależne, marki, nazwy produktów i znaki towarowe.

2.4.

Proszę wskazać, czy zgodnie z art. 3 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2022/1925 powiadamiające przedsiębiorstwo przedstawia, wraz z powiadomieniem, dostatecznie uzasadnione argumenty w celu wykazania, że na zasadzie wyjątku, choć osiągnęło wszystkie progi określone w art. 3 ust. 2 tego rozporządzenia, to ze względu na okoliczności, w których świadczy odpowiednią podstawową usługę platformową, nie spełnia wymogów wymienionych w art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia. Jeśli tak, proszę określić odpowiednie podstawowe usługi platformowe i odnieść się do właściwych załączników.

SEKCJA 3

Informacje dotyczące progów ilościowych określonych w art. 3 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (UE) 2022/1925

Proszę podać następujące informacje dotyczące powiadamiającego przedsiębiorstwa:

3.1.

roczny obrót w Unii w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych (2);

3.2.

średnią kapitalizację rynkową lub równoważną rzeczywistą wartość rynkową w ostatnim roku obrotowym;

3.3.

w odniesieniu do wszystkich podstawowych usług platformowych świadczonych przez powiadamiające przedsiębiorstwo, dla każdego możliwego alternatywnego zakresu - wykaz państw członkowskich, w których świadczy tę usługę;

3.4.

dokładne i zwięzłe wyjaśnienia dotyczące metodyki zastosowanej w celu ustalenia informacji przedstawianych w sekcjach 3.1-3.3 niniejszego formularza.

SEKCJA 4

Informacje dotyczące progów ilościowych określonych w art. 3 ust. 2 lit. b) i c) rozporządzenia (UE) 2022/1925

W odniesieniu do wszystkich podstawowych usług platformowych świadczonych przez powiadamiające przedsiębiorstwo, dla każdego możliwego alternatywnego zakresu, w przypadku którego osiągnięto progi określone w art. 3 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (UE) 2022/1925, należy przedstawić oddzielnie następujące informacje, zgodnie z metodyką i wskaźnikami określonymi w sekcjach A, B, C i D oraz E załącznika do rozporządzenia (UE) 2022/1925:

4.1.

liczbę użytkowników końcowych aktywnych miesięcznie (3) mających siedzibę lub miejsce pobytu w Unii w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych;

4.2.

liczbę użytkowników biznesowych aktywnych rocznie mających siedzibę w Unii w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych;

4.3.

dokładne i zwięzłe wyjaśnienia dotyczące metodyki zastosowanej w celu ustalenia informacji przedstawianych w sekcjach 4.1 i 4.2 niniejszego formularza;

4.4.

wszelkie sprawozdania zewnętrzne i dokumenty wewnętrzne, w oparciu o które ustalono informacje przedstawiane w sekcjach 4.1 i 4.2 niniejszego formularza.

SEKCJA 5

Oświadczenie

Powiadomienie musi kończyć się poniższym oświadczeniem, podpisanym przez powiadamiające przedsiębiorstwo lub w jego imieniu:

„Powiadamiające przedsiębiorstwo oświadcza, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą i przekonaniem informacje podane w niniejszym powiadomieniu, w tym w załącznikach, są prawdziwe, kompletne i niewprowadzające w błąd, że dostarczono wierne i kompletne kopie dokumentów wymaganych formularzem, że wszystkie dane szacunkowe zostały oznaczone jako takie oraz że są one najlepszymi danymi szacunkowymi w odniesieniu do stosownych faktów, a wszystkie wyrażone opinie są szczere. Oświadcza również, że zna przepisy art. 30 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (UE) 2022/1925.".

W przypadku formularzy opatrzonych podpisem cyfrowym poniższe pole służy wyłącznie do celów informacyjnych. Powinno ono odpowiadać metadanym zawartym w odpowiednim podpisie elektronicznym.

Data:

[osoba składająca podpis]

Imię i nazwisko:

Organizacja:

Stanowisko:

Adres:

Nr tel.

E-mail:

[„podpisano elektronicznie"/podpis]


(1) Definicje „przedsiębiorstwa" i „kontroli" zawarte są w art. 2 pkt 27 i 28 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/1925 z dnia 14 września 2022 r. w sprawie kontestowalnych i uczciwych rynków w sektorze cyfrowym oraz zmiany dyrektyw (UE) 2019/1937 i (UE) 2020/1828 (akt o rynkach cyfrowych) (Dz.U. L 265 z 12.10.2022, s. 1).

(2) Więcej informacji dotyczących obliczania obrotu można znaleźć w skonsolidowanym obwieszczeniu Komisji dotyczącym kwestii jurysdykcyjnych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. C 95 z 16.4.2008, s. 1).

(3) Zgodnie z sekcją B pkt 2 załącznika do rozporządzenia (UE) 2022/1925 liczba użytkowników końcowych aktywnych miesięcznie odnosi się do średniej liczby użytkowników końcowych aktywnych miesięcznie w okresie obejmującym przeważającą część roku obrotowego.


ZAŁĄCZNIK II

FORMAT I DŁUGOŚĆ DOKUMENTÓW PRZEDKŁADANYCH NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA (UE) 2022/1925

FORMAT DOKUMENTÓW PRZEDKŁADANYCH NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA (UE) 2022/1925

Dokumenty przedkładane Komisji na podstawie art. 3, art. 8 ust. 3 oraz art. 9, 10, 11, 14, 15, 17, 18, 19, 24, 25, 29 i 34 rozporządzenia (UE) 2022/1925 przekazuje się w formacie umożliwiającym Komisji ich elektroniczne przetwarzanie, a w szczególności umożliwiającym ich digitalizację i odczyt maszynowy.

W tym celu dokumenty te muszą spełniać następujące wymogi:

a)

tekst pisma, na papierze formatu A4, musi być czytelny i znajdować się tylko po jednej stronie kartki;

b)

dokumenty przedkładane w formie papierowej muszą być połączone w sposób umożliwiający łatwe ich oddzielenie (nie mogą być spięte lub trwale połączone przy użyciu innych środków, takich jak klej czy zszywki);

c)

tekst musi być napisany powszechnie używaną czcionką (taką jak np. Times New Roman, Courier lub Arial) o rozmiarze co najmniej 12 punktów w tekście głównym i co najmniej 10 punktów w przypisach, z odstępami wielkości jednego wiersza oraz z marginesami poziomymi i pionowymi wynoszącymi co najmniej 2,5 cm (maksymalnie 4 700 znaków na stronę);

d)

strony i ustępy poszczególnych dokumentów muszą być numerowane w kolejności.

DŁUGOŚĆ DOKUMENTÓW PRZEDKŁADANYCH NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA (UE) 2022/1925

W odniesieniu do poszczególnych rodzajów dokumentów określonych poniżej zastosowanie mają następujące zasady dotyczące limitów stron. W drodze wyjątku załączników towarzyszących tym dokumentom nie wlicza się do obowiązujących limitów stron, pod warunkiem że pełnią one jedynie funkcję dowodową i pomocniczą oraz że ich liczba i długość są proporcjonalne.

a) Powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 3 akapit pierwszy i informacje przekazywane w odpowiedzi na wniosek Komisji na podstawie art. 3 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2022/1925

Wszystkie informacje dotyczące progów określonych w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925 należy przedstawić w treści formularza GD zawartego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.

W przypadku każdej odrębnej podstawowej usługi platformowej (w tym wszystkich jej możliwych alternatywnych zakresów), w odniesieniu do której powiadamiające przedsiębiorstwo osiągnęło wszystkie progi określone w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925, maksymalna liczba stron powiadomienia wynosi 50. Wspomniany limit ma zastosowanie do informacji przekazywanych w odniesieniu do podstawowych usług platformowych w sekcji 2 i sekcji 4 formularza GD. Przy wypełnianiu sekcji 2, 3 i 4 tego formularza zachęca się powiadamiające przedsiębiorstwa do rozważenia, czy dla zachowania jasności sekcje te najlepiej przedstawić w porządku numerycznym, czy też zgrupować je w przypadku każdej odrębnej podstawowej usługi platformowej.

b) Uzasadnione argumenty na podstawie art. 3 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2022/1925

W przypadku każdej odrębnej podstawowej usługi platformowej, w odniesieniu do której przedsiębiorstwo zgłaszające zdecyduje się przedstawić uzasadnione argumenty na podstawie art. 3 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2022/1925, maksymalna liczba stron wynosi 30.

c) Uzasadnione wnioski na podstawie art. 9 i 10 rozporządzenia (UE) 2022/1925

W przypadku uzasadnionych wniosków na podstawie art. 9 i 10 rozporządzenia (UE) 2022/1925 maksymalna liczba stron wynosi 30.

d) Odpowiedzi na wstępne ustalenia na podstawie rozporządzenia (UE) 2022/1925

Jeżeli Komisja poinformowała zainteresowane przedsiębiorstwo lub związek przedsiębiorstw na piśmie o swoich wstępnych ustaleniach w celu przyjęcia decyzji na podstawie art. 8, art. 9 ust. 1, art. 10 ust. 1, art. 17, 18, 24, 25, 29, 30 lub art. 31 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925, maksymalna liczba stron odpowiedzi na piśmie wynosi 50 lub jest równa liczbie stron wstępnych ustaleń, w zależności od tego, która z tych wartości jest wyższa.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00