Forma powiadomienia o zakończeniu postępowania scaleniowego
Postępowanie scaleniowe jest jednym z najtrudniejszych postępowań administracyjnych realizowanych w Polsce. Dla organów administracji publicznej dużym problemem często okazuje się wskazanie właściwej formy powiadomienia o zakończeniu postępowania scaleniowego. Znalazło to odzwierciedlenie w najnowszym wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Ponieważ postępowanie dotyczące scalenia i wymiany gruntów dotyczy często bardzo dużej liczby stron postępowania, ustawodawca, w celu przyspieszenia postępowania, zdecydował się na szerokie zastosowanie instytucji uproszczonego trybu powiadomienia stron o podejmowanych czynnościach.
Ogłoszenie decyzji o zatwierdzeniu scalenia
Postanowienie o wszczęciu postępowania scaleniowego podlega odczytaniu na zebraniu zwołanym przez starostę, wywieszeniu w lokalach właściwych urzędów gmin oraz na tablicach ogłoszeń we wsiach, których grunty tworzą obszar scalenia (art. 7 ust. 3 ustawy z 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów; dalej: u.s.w.g.). Natomiast w świetle art. 28 ust. 1 u.s.w.g. Forma ogłoszenia jest więc tu szeroko stosowana.
