Samorządy stawiają na elektromobilność
Polskie gminy coraz umiejętniej sięgają po środki unijne na zakup zelektryfikowanej floty. Spore kwoty na ten cel przeznaczył również budżet państwa.
W 2017 roku 12-milionowe miasto Shenzhen w Chinach ukończyło wymianę taboru autobusowego na elektryczny. A flota w tym mieście to ponad 14 tys. pojazdów! Inne światowe metropolie również stawiają na elektromobilność. Londyn, Paryż, Los Angeles, Kapsztad, Barcelona, Quito, Kopenhaga, Vancouver, Mexico City, Mediolan, Seattle i Auckland zapowiedziały przekształcenie swoich flot autobusowych w całkowicie elektryczne do 2025 roku.
Ambitne plany
, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie, wylicza, że w segmencie elektromobilności szczególnie intensywnie rozwijają się takie kraje, jak: Szwecja, Dania, Norwegia, Luksemburg, Belgia, Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia, Austria czy Niemcy. Polskie miasta praktycznie są na początku tej drogi. Pod koniec 2016 r. elektryki stanowiły zaledwie 0,3% całej floty nad Wisłą. W przeliczeniu na sztuki było to ok. 30 autobusów, kursujących głównie w Krakowie i Warszawie.
