Czy dodatek za wieloletnią pracę należy się pracownikowi z dwóch państwowych jednostek budżetowych jednocześnie
Państwowa jednostka budżetowa zatrudnia głównego księgowego będącego członkiem korpusu służby cywilnej na 1/3 etatu. Praca w tej jednostce jest jego dodatkowym zatrudnieniem, gdyż podstawowym zakładem pracy, na cały etat na stanowisku księgowego, jest równocześnie inna - duża państwowa jednostka budżetowa, gdzie również jest pracownikiem korpusu służby cywilnej. Pracownik ten zatrudniony jest w jednostce od 12 miesięcy kalendarzowych, natomiast w podstawowym miejscu pracy od 6 lat. Z dokumentacji dotyczącej zatrudnienia głównego księgowego wynika, iż poza dwiema jednostkami nie ma innego okresu uprawniającego do dodatku stażowego. W jednostce na podstawie zaświadczenia z podstawowego miejsca pracy zaliczono okres 6 lat pracy i wypłacono dodatek za wieloletnią pracę w wysokości 6% płacy zasadniczej. Wewnętrzny audyt finansowy z jednostki nadrzędnej zakwestionował zasadność naliczania i wypłacania dodatku stażowego w jednostce i zalecił korektę wynagrodzenia wraz z pochodnymi i zwrot nienależnie wypłaconych wydatków. Czy zalecenia audytorów są właściwe, a jeżeli tak - czy można, w ramach posiadanych środków w planie finansowym na wynagrodzenia, antydatować umowę o pracę, wliczając za cały rok wysokość naliczonego dodatku stażowego do podstawy wynagrodzenia zasadniczego?
