Samorządy wspierają tworzenie spółdzielni socjalnych
Gmina nie tylko może być założycielem spółdzielni socjalnej. Samorząd może też w rozmaity sposób wspierać działalność tych podmiotów. Przede wszystkim finansowo, udzielając spółdzielniom socjalnym pożyczek, dotacji czy finansując tzw. lustrację spółdzielni.
31 marca br. wchodzą w życie przepisy uchwalonej 15 grudnia 2017 r. nowelizacji ustawy o spółdzielniach socjalnych (dalej: nowelizacja). Jednym z nowych rozwiązań wprowadzonych jej przepisami jest dodany do ustawy z 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (dalej: u.s.s.) art. 15c. Przepis ten wskazuje, że spółdzielnie socjalne, których powstanie zostało sfinansowane ze środków publicznych, są obowiązane poddać się pierwszej lustracji, o której mowa w ustawie z 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze, w terminie 6 miesięcy od dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego za pierwszy rok działalności.
